SALATA YAPALIM
Amaç ve Kazanımlar:
Sosyal Duygusal Alan:
Amaç 6:Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.
Kazanımlar:
7. Gerektiğinde lideri izler.
10.Grup
etkinliklerinin kurallarına uyar.
Dil Alanı:
Amaç 4:Kendini sözel olarak ifade edebilme.
Kazanımlar:
8.Üstlendiği role uygun konuşur.
Bilişsel Alan:
Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.
Kazanımlar:
1.Dikkat etmesi
gereken olayı fark eder.
2. dikkatini
olay üzerinde yoğunlaştırır.
Kullanılan
Materyaller:-
Etkinliğin
Uygulanışı: Oyunculara salatanın içine konan malzemelerin isimleri
dağıtılır. Çocukların sayısı fazla olursa iki öğrenciye bir isim verilir.
Öğretmen oyuna şöyle başlar. “Salata yapacağız bütün malzemeyi aldım; fakat
domatesi unutmuşum.”der. domates ismini alan öğrenci ayağa kalkar ve “domatesi
var ama marulu yok.”der. Bu kez marul ismini alan öğrenci ayağa kalkar ve
“marulu var ama soğanı yok.”der. Oyun bu şekilde sürdürülür. Oyunu başlatana
aşçı başı denir.
BU BENİM
BURNUM
Amaç ve Kazanımlar:
Sosyal Duygusal Alan:
Amaç 6: Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.
Kazanımlar:
7.Gerektiğinde lideri izler.
10.Grup
etkinliklerinin kurallarına uyar.
Amaç 7:Hoşgörü gösterebilme.
Kazanımlar:
1.Hata
yapabileceğini kabul eder.
Bilişsel Alan:
Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.
Kazanımlar:
1.Dikkat etmesi
gereken olayı fark eder.
2. dikkatini
olay üzerinde yoğunlaştırır.
Kullanılan Materyaller:
Etkinliğin Uygulanışı: Öğretmen burnunu tutarak “bu benim çenem” der ve öğrencilerden söylenen organı tutmasını
ister.(öğrencilerden de burnunu tutması beklenir.) Yanılan öğrenciler oyundan
çıkarılarak oyun sürdürülür. En son kalan öğrenci sınıfça alkışlanır.
RİTMİ YAKALA
Amaç ve kazanımlar:
Sosyal Duygusal Alan:
Amaç 11:estetik özellikler
taşıyan ürünler oluşturabilme.
Kazanımlar:
1.Estetik
bedensel hareketler yapar.
Bilişsel Alan:
Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.
Kazanımlar:
1.Dikkat etmesi
gereken olayı fark eder.
2. dikkatini
olay üzerinde yoğunlaştırır.
Kullanılan materyaller:
Etkinliğin Uygulanışı: Öğrenciler yan yana dizilir ve sıradan
başlayarak hepsine bir sayı verilir. Öğretmen bir takım hareketleri(el
şıklatma, alkış,ellerini başına koyma) gibi yapar sonra bir sayı söyler o sayıya sahip olan çocuk bu hareketleri
sırasıyla tekrarlar. Eğer başarırsa tüm grup onunla birlikte yapar. Başarısız
olan öğrenci oyundan çıkar sona kalan öğrenci birinci seçilir.
SESLERİ
HATIRLA
Amaç ve kazanımlar:
Sosyal Duygusal Alan:
Amaç 6: başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.
Kazanımlar:
7.Gerektiğinde lideri izler.
10.Grup
etkinliklerinin kurallarına uyar.
Amaç 11:estetik özellikler
taşıyan ürünler oluşturabilme.
Kazanımlar:
5. çeşitli
materyaller kullanarak ritm oluşturur.
Bilişsel Alan:
Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.
Kazanımlar:
1.Dikkat etmesi
gereken olayı fark eder.
2. dikkatini
olay üzerinde yoğunlaştırır.
Kullanılan materyaller: Altı adet su bardağı, bir metal çubuk,su
Etkinliğin Uygulanışı: öğretmen sınıfa içlerinde farklı miktarlarda
su bulunan altı bardak getirir. Metal bir çubukla içlerinden seçeceği üç
bardağa farklı sayılarda vurarak ses çıkartır. Önce gönüllü olan çocuklardan
aynısını yapmasını ister. Daha sonra da her çocuktan sırasıyla yapmasını ister.
SAYI AVI
Amaç ve kazanımlar:
Sosyal Duygusal Alan:
Amaç 6: başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.
Kazanımlar:
7.Gerektiğinde lideri izler.
10.Grup
etkinliklerinin kurallarına uyar.
Dil Alanı:
Amaç 5:Dinlediklerini çeşitli
yollarla ifade edebilme
Kazanımlar:
3.Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap
verir.
Bilişsel Alan:
Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.
Kazanımlar:
1.Dikkat etmesi
gereken olayı fark eder.
2. dikkatini
olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç 4:Algıladıklarını
hatırlayabilme.
Kazanımlar:
5.Varlıkların sayısını söyler.
Kullanılan materyaller: İki adet kukla, üzerinde sayıların
bulunduğu kartlar.
Etkinliğin Uygulanışı: öğretmen içinde sayıların geçtiği bir kukla
oyunu oynatır. (Alican iki arkadaşıyla üç gün önce ….gibi) daha sınıfı iki gruba ayırır. Öğretmen
hikayenin belli kısımlarını söyleyerek o bölümde geçen sayıları çocukların
önlerindeki kartlarla bulup göstermelerini ister. Oyunun sonunda en çok doğru
sayıyı bulan grup kazanır. Diğer grup kazanan tarafı alkışlar.
RENKLİ
MENDİLLER
Amaç ve kazanımlar:
Psikomotor Alan:
Amaç 2:El ve göz koordinasyonu
gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanımlar:
3.Nesneleri yan yana dizer.
Sosyal Duygusal Alan:
Amaç 6: başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.
Kazanımlar:
7.Gerektiğinde lideri izler.
10.Grup
etkinliklerinin kurallarına uyar.
Bilişsel Alan:
Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.
Kazanımlar:
1.Dikkat etmesi
gereken olayı fark eder.
2. dikkatini
olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç 7:Nesneleri çeşitli
özelliklerine göre sıralayabilme.
Kazanımlar:
4.Nesneleri renklerine göre sıralar.
Kullanılan materyaller: Renkli mendiller.
Etkinliğin Uygulanışı: Öğretmen sınıfı iki gruba ayırır. İki grup
arasında boşluk olacak şekilde çocuklar yan yana tek sıra halinde dizilirler.
Öğretmen her grupta aynı sayıda aynı renk olan mendilleri dağıtır. Her çocukta
bir renk mendil bulunur. Daha sonra öğretmen mendil renklerini bir sıraya göre
sırayla söyler ve çocuklarında bu renk sırasına göre dizilmelerini ister. En
hızlı ve doğru sıralanan grup bir puan alır. Öğretmen bu işlemi beş kez
tekrarlar ve oyunun sonunda en çok puan alan grup kazanır.
MANTIKSIZ
OLANI BUL
Amaç ve kazanımlar:
Sosyal Duygusal Alan:
Amaç3:Duygularını kontrol edebilme.
Kazanımlar:
1.Olumlu/olumsuz duygu ve düşüncelerini
uygun şekilde ortaya koyar.
Amaç 6: başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.
Kazanımlar:
7.Gerektiğinde lideri izler.
10 .Grup
etkinliklerinin kurallarına uyar.
Bilişsel Alan:
Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.
Kazanımlar:
1.Dikkat etmesi
gereken olayı fark eder.
2. dikkatini
olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç 16:Belli durumlarla ilgili neden sonuç ilişkisi
kurabilme.
Kazanımlar:
1.Bir olayın
olası nedenlerini söyler.
Dil Alanı:
Amaç 5:Dinlediklerini çeşitli
yollarla ifade edebilme
Kazanımlar:
3.Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap
verir.
Kullanılan materyaller:-
Etkinliğin Uygulanışı: Öğretmen öğrencilere kısa kısa hikayecikler
anlatır ve her olayda mantıksız olan kısmını bulmalarını ister ve nedenini
sorar. Örneğin “ ben ninemin beşiğini tıngır mıngır sallar iken.”yada “ Ayşe cumartesi günü okula gittiğinde Fatma’nın okulda olmadığını
görür.”
PARÇASINI
BUL
Amaç ve kazanımlar:
Bilişsel Alan:
Amaç 5:Varlıkları çeşitli
özelliklerine göre eşleştirebilme.
Kazanımlar:
3.Varlıkları şekillerine göre
eşleştirir.
Sosyal Duygusal Alan:
Amaç 6: başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.
Kazanımlar:
9.Gerektiğinde lideri izler.
10.Grup
etkinliklerinin kurallarına uyar.
Kullanılan materyaller:
Şeklinde kartlar kullanılabilir.
Etkinliğin Uygulanışı: Öğretmen sınıfı iki gruba ayırır ve daire
olmalarını ister.Her gruba farklı geometrik şekillerin olduğu kartları verir.Geometrik şekillerin bazı parçaları eksiktir.Şekilleri
tamamlayacak parçaları da verir. Belli süre içinde eksik parçaları
tamamlamalarını ister. En kısa sürede bitiren grubu diğer grup alkışlar.
GÖLGE
EŞLEŞTİRME
Amaç ve kazanımlar:
Psikomotor Alan:
Amaç 1:Bedensel koordinasyon
gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanımlar:
5.Sözel yönergelere uygun olarak
koşar.
Amaç 2:El ve göz koordinasyonu
gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanımlar:
4.Nesneleri takar.
Bilişsel Alan:
Amaç 5:Varlıkları çeşitli
özelliklerine göre eşleştirme.
Kazanımlar:
3.Varlıkları şekillerine göre
eşleştirir.
Kullanılan materyaller: Resimli kartlar, uhutack, pano.
Etkinliğin Uygulanışı:Öğretmen çocukları tek sıra arka arkaya iki
gruba ayırır. Duvara asılmış bir panoda çeşitli hayvanların gölgeleri
bulunmaktadır. Panonun altındaki masada ters çevrili birçok hayvan resimleri
bulunan kartlar vardır. Her çocuk koşarak masanın üzerindeki uhutacklı
kartlardan birini alır ve gölgesinin üzerine yapıştırır. En kısa sürede en
doğru şekilde eşleştirme yapan grup oyunu kazanır.
KURDELEYLE DANS EDELİM
Yaş grubu: 6 yaş
Amaç ve Kazanımlar:
Psikomotor Alan
Amaç 1:Bedensel
koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanımlar:
13.Araç kullanarak koordineli ve
ritmik hareketler yapar.
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 4:Kendi kendini
güdüleyebilme
Kazanımlar:
1.Kendiliğinden bir işe başlar.
Amaç 11:Estetik özellikler
taşıyan ürünler oluşturabilme.
Kazanımlar:
1.Estetik
bedensel hareketlerle yürür/dans eder.
Kullanılan
Materyaller:-
Etkinliğin
Uygulanışı: Hareketli bir müzik açılır. Önce öğretmen çocukların eline
kurdeleleri verir ve bunlarla serbest bir şekilde dans edebileceklerini söyler.
Öğrenciler serbest bir şekilde bir süre dans ettikten sonra öğretmen çocuklara
onların yapabileceği bir dans figürü gösterir ve benim yaptığım gibi yapmaya
çalışın der. Örneğin bir elini beline koyar diğer eliyle de kurdeleyi döndürür.
Daha sonra ters yöne döndürür. Üç defa alkış yapar. En sonunda sınıfça bu
hareketler tekrarlanır.
DAİRE-ÇİZGİ
Yaş grubu: 6 yaş
Amaç ve Kazanımlar:
Bilişsel Alan
Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.
Kazanımlar
2.Dikkatini durum/nesne/olay üzerinde yoğunlaştırır.
Kullanılan
Materyaller:-
Etkinliğin
Uygulanışı: Öğretmen sınıfa her çocuğa yetecek kadar kurdele getirir. Önce
öğretmen kendi elindeki kurdeleyle daire der ve daire şeklinde çevirir, sonra
da çizgi der ve yukarı aşağı doğru indirip çizgi şeklinde sallar. Bundan sonra
öğretmen sınıftaki çocukların her birine birer kurdele verir ve daire deyince
daire şeklinde döndürmelerini, çizgi deyince çizgi şeklinde sallamalarını
ister. Öğretmen yanılanların oyundan çıkacağını söyler.
İlk aşamada yavaş
söyler ve çocukların adapte olmalarını sağlar ancak bir süre sonra hızlanır ve
ritmik olarak daire-çizgi derken çocukları şaşırtmak amacıyla daire demeden
çizgi der ve yanılıp ta daire yapan çocuklar oyundan çıkar. Sona kalan öğrenci
oyunu kazanır.
MİSKETLERİN YOLCULUĞU
Yaş grubu: 6 yaş
Amaç ve Kazanımlar:
Psikomotor Alan
Amaç 2: El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli
hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1.Küçük nesneleri toplar.
7.El becerileri gerektiren bazı araçları kullanır.
Kullanılan
Materyaller:20 adet misket
Etkinliğin
Uygulanışı: Sınıf iki gruba ayrılır. Gruplara birer kurdele ve on adet
misket verilir. Çocuklar kurdeleyi ikiye katlayarak su yatağı gibi tutarlar ve
içinden tek tek misketleri akıtırlar. İlk iki öğrenci tamamlayınca diğer iki
öğrenci hemen devralır ve karşı gruptan önce herkesin misketleri tek tek
akıtmaları sağlanır. İlk bitiren grup oyunu kazanır. Misketleri yere döken grup
için oyun başa döner ve en baştan başlanır.
ALIŞ-VERİŞ SEPETLERİ
Yaş grubu: 6 yaş
Amaç ve Kazanımlar:
Psikomotor Alan
Amaç 1:Bedensel
koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanımlar:
4. Sözel yönergelere uygun olarak
yürür.
Amaç 3: Büyük kaslarını
kullanarak belirli güç gerektiren hareketleri yapabilme.
Kazanımlar
5. Farklı ağırlıktaki nesneleri
taşıyarak belirli mesafeye gider.
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 6:Başkalarıyla ilişkilerini
yönetebilme.
Kazanımlar:
2. Grup
etkinliklerine kendiliğinden katılır.
3. Grupta
sorumluluk almaya istekli olur.
4. Aldığı
sorumluluğu yerine getirir.
5. Kendisinin
ve başkasının haklarına saygı gösterir.
7. Gerektiğinde
lideri izler.
9. Etkinlik süresine ilişkin yönergelere
uyar.
10. Grup
etkinliklerinin kurallarına uyar.
11. Gerekli
durumlarda kararlılık gösterir.
Bilişsel Alan
Amaç 8:
Nesneleri ölçebilme
Kazanımlar:
1. Ölçme
sonucunu tahmin eder.
2. Standart
olmayan birimlerle ölçer.
3. Ölçme
sonuçlarını tahmin ettiği sonuçlarla karşılaştırır.
Kullanılan
Materyaller: Tartı, poşetler, lego gibi oyuncaklar,
Etkinliğin
Uygulanışı: Sınıfa bir tartı getirilir. Sınıf iki gruba ayrılır. Grup
başındaki öğrencilere poşetler dağıtılır ve taşıyabilecekleri kadar poşetlerin
içine oyuncak koymalarını söyleriz. Öğrenciler en ağır torbayı oluşturmaya
çalışırlar. Daha sonra belirlediğimiz hedefe kadar taşırlar. Her öğrenciye
sırası gelince poşet verilir ve kendi poşetini doldurup taşıması sağlanır.
Bütün öğrencilerin taşıma işi bitince poşetler tartılır ve en ağır poşeti
oluşturan öğrenci kazanır.
BİLEK GÜREŞİ
Yaş grubu: 6 yaş
Amaç ve Kazanımlar:
Psikomotor Alan
Amaç 3: Büyük kaslarını
kullanarak belirli güç gerektiren hareketleri yapabilme.
Kazanımlar
1. Farklı ağırlıktaki nesneleri
iter.
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 6:Başkalarıyla ilişkilerini
yönetebilme.
Kazanımlar:
1.Kendiliğinden
iletişimi başlatır.
2. Grup etkinliklerine kendiliğinden
katılır.
3. Grupta
sorumluluk almaya istekli olur.
5. Kendisinin
ve başkasının haklarına saygı gösterir.
7. Gerektiğinde
lideri izler.
10. Grup
etkinliklerinin kurallarına uyar.
11. Gerekli
durumlarda kararlılık gösterir.
Kullanılan
Materyaller: -
Etkinliğin
Uygulanışı: Öğrenciler ikişerli gruplara ayrılır. Öğrencilere bilek
güreşinin kuralları anlatılır:
- Dirsekler masadan ayrılmayacak.
- Diğer elin yardımı olmayacak.
- Eli masaya değen öğrenci oyunu kaybetmiş olur.
Öğrenciler el ele tutuşur ve bir öğrenci diğerinin elini
masaya yatırmaya çalışır, rakibi de onun için aynısını yapmaya çalışır. Bunu
başarabilen oyunu kazanır. Kazanan oyuncular kendi aralarında tekrar
eşleştirilir ve oyun tekrar eder. Sona kalan oyuncu oyunu kazanmış olur.
KAHRAMAN ASKERLER
Yaş grubu: 6 yaş
Amaç ve Kazanımlar:
Psikomotor Alan
Amaç 1:Bedensel
koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanımlar:
4. Sözel yönergelere uygun olarak
yürür.
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 6:Başkalarıyla ilişkilerini
yönetebilme.
Kazanımlar:
2. Grup
etkinliklerine kendiliğinden katılır.
3. Grupta
sorumluluk almaya istekli olur.
4. Aldığı
sorumluluğu yerine getirir.
7. Gerektiğinde
lideri izler.
10. Grup
etkinliklerinin kurallarına uyar.
Kullanılan
Materyaller:
Etkinliğin
Uygulanışı: Oyununa başlamadan önce öğrencilere Çanakkale savaşından ve
askerlerimizin kahramanlıklarından bahsederiz. Seyit onbaşının savaşın en zor
anında çok ağır olan o savaş toplarından birini kaldırıp ateşleyebildiğini ve
böylece Çanakkale savaşını kazanabildiğimizi anlatırız.
Sınıfa sağlık
topları getirilir ve sınıfın bir köşesi cephe olarak seçilir. Sınıf iki gruba
ayrılır. Grubun başındaki öğrenci yerde duran sağlık topunu ellerini arkasına
alarak topu sırtına alır ve cepheye taşır sonra koşarak grubunun arkasına geçer
sıradaki öğrenci aynı işlemi yapar. Grup başına tekrar dönülünce oyun biter. İlk bitiren grup oyunu kazanır.
DAMACANA
Yaş grubu: 6 yaş
Amaç ve Kazanımlar:
Psikomotor Alan
Amaç 1:Bedensel
koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanımlar:
4. Sözel yönergelere uygun olarak
yürür.
5. Sözel yönergelere uygun olarak
koşar.
Amaç 3: Büyük kaslarını
kullanarak belirli güç gerektiren hareketleri yapabilme.
Kazanımlar
1. Farklı ağırlıktaki nesneleri
iter.
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 6:Başkalarıyla ilişkilerini
yönetebilme.
Kazanımlar:
2. Grup
etkinliklerine kendiliğinden katılır.
4. Aldığı
sorumluluğu yerine getirir.
9. Etkinlik
süresine ilişkin yönergelere uyar.
10. Grup
etkinliklerinin kurallarına uyar.
11. Gerekli
durumlarda kararlılık gösterir.
Bilişsel Alan
Amaç 8:
Nesneleri ölçebilme
Kazanımlar:
1. Ölçme
sonucunu tahmin eder.
2. Standart
olmayan birimlerle ölçer.
3. Ölçme
sonuçlarını tahmin ettiği sonuçlarla karşılaştırır.
Kullanılan Materyaller:
Damacana, büyük boy kova, iki adet küçük
boy kova.
Etkinliğin
Uygulanışı: Sınıfa iki adet içi su dolu damacana getirilir. Sınıf iki gruba
ayrılır. Grup başındaki öğrencilere birer kova verilir. Bu kovaların boyutu,
dolduğu zaman çocuğun taşıyabileceği büyüklükte olmalı. Grup başındaki
öğrenci ileride duran damacananın yanına
gider ve oradan su pompalayarak kovasını doldurur, daha sonra grubunun önünde
duran büyük kovaya suyu boşaltır ve gurubunun en arkasına geçer. Böylece
damacanadaki suyu en çabuk bitirmeyi başaran grup oyunu kazanır.
KOLİLER
Yaş grubu: 6 yaş
Amaç ve Kazanımlar:
Psikomotor Alan
Amaç 1:Bedensel
koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanımlar:
4. Sözel yönergelere uygun olarak
yürür.
Amaç 3: Büyük kaslarını
kullanarak belirli güç gerektiren hareketleri yapabilme.
Kazanımlar
1. Farklı
ağırlıktaki nesneleri iter
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 6:Başkalarıyla ilişkilerini
yönetebilme.
Kazanımlar:
2. Grup
etkinliklerine kendiliğinden katılır.
3. Grupta
sorumluluk almaya istekli olur.
4. Aldığı
sorumluluğu yerine getirir.
5. Kendisinin
ve başkasının haklarına saygı gösterir.
7. Gerektiğinde
lideri izler.
9. Etkinlik
süresine ilişkin yönergelere uyar.
10. Grup
etkinliklerinin kurallarına uyar.
11. Gerekli
durumlarda kararlılık gösterir.
Bilişsel Alan
Amaç 8:
Nesneleri ölçebilme
Kazanımlar:
1. Ölçme
sonucunu tahmin eder.
2. Standart olmayan
birimlerle ölçer.
3. Ölçme
sonuçlarını tahmin ettiği sonuçlarla karşılaştırır.
Kullanılan
Materyaller: Boş koliler, lego vb. oyuncaklar.
Etkinliğin
Uygulanışı: Sınıfa çeşitli büyüklüklerde koliler getirilir ve öğrencilere
dağıtılır. Onlara “bunlarla neler yapılabilir?” diye sorulur. Sınıf iki gruba
ayrılır. Daha sonra büyükçe bir koli seçilir ve içine oyuncaklar doldurulur.
Kolinin çok ağır olması gerekir bunun için belki koliye kitap ta
doldurulabilir, bir sınır çizgi belirlenir ve ortaya koli konur, gruplar
karşılıklı olarak koliyi karşı tarafın sınırına doğru itmeye çalışır ve bunu
başaran grup oyunu kazanır.
KÜÇÜK HALTERCİLER
Yaş grubu: 6 yaş
Amaç ve Kazanımlar:
Psikomotor Alan
Amaç 3: Büyük kaslarını
kullanarak belirli güç gerektiren hareketleri yapabilme.
Kazanımlar
3. Farklı ağırlıktaki nesneleri
kaldırır.
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 4: Kendi
kendini güdüleyebilme.
Kazanımlar
1.
Kendiliğinden bir işe başlar.
2. Başladığı
işi bitirme çabası gösterir.
Kullanılan
Materyaller: Farklı materyallerden hazırlanmış farklı ağırlıklardaki
oyuncak halterler. Kronometre
Etkinliğin
Uygulanışı: Sınıfa farklı materyallerden hazırlanmış farklı ağırlıklardaki
oyuncak halterler getirilir, bunlar bir borunun ucuna sağlamca tutturulmuş ağırlıklar
olabilir. Daha sonra en hafif olandan başlayarak öğrenciler halterleri
kaldırmaya çalışırlar ve böylece ağırlıklarını anlamış olurlar. Sırayla
öğrenciler ağırlıkları kaldırıp bir süre havada tutmaya çalışırlar. En ağır
halteri en uzun süre havada tutabilen öğrenci oyunu kazanır. Sürenin iyi
ölçülebilmesi için kronometre kullanılır.
YILAN SÜRÜNÜŞÜ
Yaş grubu: 6 yaş
Amaç ve Kazanımlar:
Psikomotor Alan
Amaç 1:Bedensel
koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanımlar:
5. Sözel
yönergelere uygun olarak koşar.
6. Belli bir
mesafeyi sürünerek gider.
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 6:Başkalarıyla ilişkilerini
yönetebilme.
Kazanımlar:
2. Grup
etkinliklerine kendiliğinden katılır.
7. Gerektiğinde
lideri izler.
9. Etkinlik
süresine ilişkin yönergelere uyar.
10. Grup
etkinliklerinin kurallarına uyar.
11. Gerekli
durumlarda kararlılık gösterir.
Kullanılan
Materyaller: etrafından dolanabilmek için engeller.
Etkinliğin
Uygulanışı: Sınıfa aralarındaki mesafesi fazla olan bazı nesneler
yerleştirilir ve sınıf iki gruba ayrılır.
Öğrenciler yılan gibi sürünerek engellerin arasından dolanır ve tekrar
yerine sürünürler. Grubun başına kadar ulaştıktan sonra ayağa kalkarak grubun
sonuna doğru koşarlar. Grup başına dönünce
oyun biter ve en hızlı yapan grup oyunu kazanır.
FIŞ FIŞ KAYIKÇI
Yaş grubu: 6 yaş
Amaç ve Kazanımlar:
Psikomotor Alan
Amaç 1:Bedensel
koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanımlar:
1. Sözel yönergelere uygun olarak
ısınma hareketleri yapar.
3. Değişik yönlere doğru uzanır.
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 6:Başkalarıyla ilişkilerini
yönetebilme.
Kazanımlar:
2. Grup
etkinliklerine kendiliğinden katılır.
5. Kendisinin
ve başkasının haklarına saygı gösterir.
9. Etkinlik
süresine ilişkin yönergelere uyar.
10. Grup
etkinliklerinin kurallarına uyar.
11. Gerekli
durumlarda kararlılık gösterir.
Kullanılan
Materyaller: -
Etkinliğin
Uygulanışı: Öğrenciler ikişerli gruplar oluştururlar. İki öğrenci
karşılıklı gelecek şekilde oturur, ayakları ve ellerini birleştirirler.
Dizlerini bükerek birbirlerini itip-çekerler. Bu arada şu tekerlemeyi
söylerler:
Fış fış kayıkçı
Kayıkçının küreği
Hop hop eder yüreği
Akşama fincan böreği
ELMA TOPLAMA
Yaş grubu: 6 yaş
Amaç ve Kazanımlar:
Psikomotor Alan
Amaç 1:Bedensel
koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanımlar:
1. Sözel yönergelere uygun olarak
ısınma hareketleri yapar.
3. Değişik yönlere doğru uzanır.
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 4: Kendi
kendini güdüleyebilme.
Kazanımlar
2. Başladığı işi bitirme çabası
gösterir
Kullanılan
Materyaller: -
Etkinliğin
Uygulanışı: Öğrencilere “ hiç
zıplamadan yüksek bir ağaçtan elma nasıl toplanır?” diye sorulur. Daha sonra
hayalimizde canlandırdığımız ağaçlardan elma toplarız, ancak
yetişebildiklerimiz bir süre sonra biter ve daha yukarılara uzanmak zorunda
kalırız. Bunun için öğrencileri büyük gayreti olacaktır.
TIRTIL
Yaş grubu: 6 yaş
Amaç ve Kazanımlar:
Psikomotor Alan
Amaç 1:Bedensel
koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanımlar:
6. Belli bir mesafeyi sürünerek
gider.
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 6:Başkalarıyla ilişkilerini
yönetebilme.
Kazanımlar:
2. Grup
etkinliklerine kendiliğinden katılır.
3. Grupta sorumluluk
almaya istekli olur.
4. Aldığı
sorumluluğu yerine getirir.
5. Kendisinin
ve başkasının haklarına saygı gösterir.
7. Gerektiğinde
lideri izler.
9. Etkinlik
süresine ilişkin yönergelere uyar.
10. Grup
etkinliklerinin kurallarına uyar.
11. Gerekli
durumlarda kararlılık gösterir.
Kullanılan
Materyaller: Öğrenci sayısından iki eksik çember.
Etkinliğin
Uygulanışı: Sınıf iki gruba ayrılır. Her grubun içindeki öğrencilere birer
tene çember verilir, grup başındaki öğrenciye çember verilmez. Öğretmenin başla
komutuyla, grup başındaki öğrenci önündeki çemberin içinden geçer ve bir
sonraki çemberin dışından geçer. Çemberler bitene kadar bu sırayla geçerek
sıranın sonunda durur ve eline yanındaki arkadaşının çemberini alır, çemberler
birer kişi ilerletilir, böylece baştaki öğrenci çembersiz kalarak bu defa o
çemberlerin içinden geçer. Oyun grup başına dönünce bitmiş olur. İlk bitiren
grup kazanır.
DİKKAT GELİŞTİREN OYUNLAR
SALATA YAPALIM
Amaç ve Kazanımlar:
Sosyal Duygusal Alan:
Amaç 6:Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.
Kazanımlar:
7. Gerektiğinde lideri izler.
10.Grup
etkinliklerinin kurallarına uyar.
Dil Alanı:
Amaç 4:Kendini sözel olarak ifade edebilme.
Kazanımlar:
8.Üstlendiği role uygun konuşur.
Bilişsel Alan:
Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.
Kazanımlar:
1.Dikkat etmesi
gereken olayı fark eder.
2. dikkatini
olay üzerinde yoğunlaştırır.
Kullanılan
Materyaller:-
Etkinliğin
Uygulanışı: Oyunculara salatanın içine konan malzemelerin isimleri
dağıtılır. Çocukların sayısı fazla olursa iki öğrenciye bir isim verilir.
Öğretmen oyuna şöyle başlar. “Salata yapacağız bütün malzemeyi aldım; fakat
domatesi unutmuşum.”der. domates ismini alan öğrenci ayağa kalkar ve “domatesi
var ama marulu yok.”der. Bu kez marul ismini alan öğrenci ayağa kalkar ve
“marulu var ama soğanı yok.”der. Oyun bu şekilde sürdürülür. Oyunu başlatana
aşçı başı denir.
BU BENİM
BURNUM
Amaç ve Kazanımlar:
Sosyal Duygusal Alan:
Amaç 6: Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.
Kazanımlar:
7.Gerektiğinde lideri izler.
10.Grup
etkinliklerinin kurallarına uyar.
Amaç 7:Hoşgörü gösterebilme.
Kazanımlar:
1.Hata
yapabileceğini kabul eder.
Bilişsel Alan:
Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.
Kazanımlar:
1.Dikkat etmesi
gereken olayı fark eder.
2. dikkatini
olay üzerinde yoğunlaştırır.
Kullanılan Materyaller:
Etkinliğin Uygulanışı: Öğretmen burnunu tutarak “bu benim çenem” der ve öğrencilerden söylenen organı tutmasını
ister.(öğrencilerden de burnunu tutması beklenir.) Yanılan öğrenciler oyundan
çıkarılarak oyun sürdürülür. En son kalan öğrenci sınıfça alkışlanır.
RİTMİ YAKALA
Amaç ve kazanımlar:
Sosyal Duygusal Alan:
Amaç 11:estetik özellikler
taşıyan ürünler oluşturabilme.
Kazanımlar:
1.Estetik
bedensel hareketler yapar.
Bilişsel Alan:
Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.
Kazanımlar:
1.Dikkat etmesi
gereken olayı fark eder.
2. dikkatini
olay üzerinde yoğunlaştırır.
Kullanılan materyaller:
Etkinliğin Uygulanışı: Öğrenciler yan yana dizilir ve sıradan
başlayarak hepsine bir sayı verilir. Öğretmen bir takım hareketleri(el
şıklatma, alkış,ellerini başına koyma) gibi yapar sonra bir sayı söyler o sayıya sahip olan çocuk bu hareketleri sırasıyla
tekrarlar. Eğer başarırsa tüm grup onunla birlikte yapar. Başarısız olan
öğrenci oyundan çıkar sona kalan öğrenci birinci seçilir.
SESLERİ
HATIRLA
Amaç ve kazanımlar:
Sosyal Duygusal Alan:
Amaç 6: başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.
Kazanımlar:
7.Gerektiğinde lideri izler.
10.Grup
etkinliklerinin kurallarına uyar.
Amaç 11:estetik özellikler
taşıyan ürünler oluşturabilme.
Kazanımlar:
5. çeşitli
materyaller kullanarak ritm oluşturur.
Bilişsel Alan:
Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.
Kazanımlar:
1.Dikkat etmesi
gereken olayı fark eder.
2. dikkatini
olay üzerinde yoğunlaştırır.
Kullanılan materyaller: Altı adet su bardağı, bir metal çubuk,su
Etkinliğin Uygulanışı: öğretmen sınıfa içlerinde farklı miktarlarda
su bulunan altı bardak getirir. Metal bir çubukla içlerinden seçeceği üç
bardağa farklı sayılarda vurarak ses çıkartır. Önce gönüllü olan çocuklardan
aynısını yapmasını ister. Daha sonra da her çocuktan sırasıyla yapmasını ister.
SAYI AVI
Amaç ve kazanımlar:
Sosyal Duygusal Alan:
Amaç 6: başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.
Kazanımlar:
7.Gerektiğinde lideri izler.
10.Grup
etkinliklerinin kurallarına uyar.
Dil Alanı:
Amaç 5:Dinlediklerini çeşitli
yollarla ifade edebilme
Kazanımlar:
3.Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap
verir.
Bilişsel Alan:
Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.
Kazanımlar:
1.Dikkat etmesi
gereken olayı fark eder.
2. dikkatini
olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç 4:Algıladıklarını
hatırlayabilme.
Kazanımlar:
5.Varlıkların sayısını söyler.
Kullanılan materyaller: İki adet kukla, üzerinde sayıların
bulunduğu kartlar.
Etkinliğin Uygulanışı: öğretmen içinde sayıların geçtiği bir kukla
oyunu oynatır. (Alican iki arkadaşıyla üç gün önce ….gibi) daha sınıfı iki gruba ayırır. Öğretmen hikayenin
belli kısımlarını söyleyerek o bölümde geçen sayıları çocukların önlerindeki
kartlarla bulup göstermelerini ister. Oyunun sonunda en çok doğru sayıyı bulan
grup kazanır. Diğer grup kazanan tarafı alkışlar.
RENKLİ
MENDİLLER
Amaç ve kazanımlar:
Psikomotor Alan:
Amaç 2:El ve göz koordinasyonu
gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanımlar:
3.Nesneleri yan yana dizer.
Sosyal Duygusal Alan:
Amaç 6: başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.
Kazanımlar:
7.Gerektiğinde lideri izler.
10.Grup
etkinliklerinin kurallarına uyar.
Bilişsel Alan:
Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.
Kazanımlar:
1.Dikkat etmesi
gereken olayı fark eder.
2. dikkatini
olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç 7:Nesneleri çeşitli
özelliklerine göre sıralayabilme.
Kazanımlar:
4.Nesneleri renklerine göre sıralar.
Kullanılan materyaller: Renkli mendiller.
Etkinliğin Uygulanışı: Öğretmen sınıfı iki gruba ayırır. İki grup
arasında boşluk olacak şekilde çocuklar yan yana tek sıra halinde dizilirler. Öğretmen
her grupta aynı sayıda aynı renk olan mendilleri dağıtır. Her çocukta bir renk
mendil bulunur. Daha sonra öğretmen mendil renklerini bir sıraya göre sırayla
söyler ve çocuklarında bu renk sırasına göre dizilmelerini ister. En hızlı ve
doğru sıralanan grup bir puan alır. Öğretmen bu işlemi beş kez tekrarlar ve
oyunun sonunda en çok puan alan grup kazanır.
MANTIKSIZ
OLANI BUL
Amaç ve kazanımlar:
Sosyal Duygusal Alan:
Amaç3:Duygularını kontrol
edebilme.
Kazanımlar:
1.Olumlu/olumsuz duygu ve düşüncelerini
uygun şekilde ortaya koyar.
Amaç 6: başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.
Kazanımlar:
7.Gerektiğinde lideri izler.
10 .Grup
etkinliklerinin kurallarına uyar.
Bilişsel Alan:
Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.
Kazanımlar:
1.Dikkat etmesi
gereken olayı fark eder.
2. dikkatini
olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç 16:Belli durumlarla ilgili neden sonuç ilişkisi
kurabilme.
Kazanımlar:
1.Bir olayın
olası nedenlerini söyler.
Dil Alanı:
Amaç 5:Dinlediklerini çeşitli
yollarla ifade edebilme
Kazanımlar:
3.Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap
verir.
Kullanılan materyaller:-
Etkinliğin Uygulanışı: Öğretmen öğrencilere kısa kısa hikayecikler
anlatır ve her olayda mantıksız olan kısmını bulmalarını ister ve nedenini
sorar. Örneğin “ ben ninemin beşiğini tıngır mıngır sallar iken.”yada “ Ayşe cumartesi günü okula gittiğinde Fatma’nın okulda olmadığını
görür.”
PARÇASINI
BUL
Amaç ve kazanımlar:
Bilişsel Alan:
Amaç 5:Varlıkları çeşitli
özelliklerine göre eşleştirebilme.
Kazanımlar:
3.Varlıkları şekillerine göre
eşleştirir.
Sosyal Duygusal Alan:
Amaç 6: başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.
Kazanımlar:
9.Gerektiğinde lideri izler.
10.Grup
etkinliklerinin kurallarına uyar.
Kullanılan materyaller:
Şeklinde kartlar kullanılabilir.
Etkinliğin Uygulanışı: Öğretmen sınıfı iki gruba ayırır ve daire
olmalarını ister.Her gruba farklı geometrik şekillerin olduğu kartları verir.Geometrik şekillerin bazı parçaları
eksiktir.Şekilleri tamamlayacak parçaları da verir. Belli süre içinde eksik
parçaları tamamlamalarını ister. En kısa sürede bitiren grubu diğer grup
alkışlar.
GÖLGE
EŞLEŞTİRME
Amaç ve kazanımlar:
Psikomotor Alan:
Amaç 1:Bedensel koordinasyon
gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanımlar:
5.Sözel yönergelere uygun olarak
koşar.
Amaç 2:El ve göz koordinasyonu
gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanımlar:
4.Nesneleri takar.
Bilişsel Alan:
Amaç 5:Varlıkları çeşitli
özelliklerine göre eşleştirme.
Kazanımlar:
3.Varlıkları şekillerine göre eşleştirir.
Kullanılan materyaller: Resimli kartlar, uhutack, pano.
Etkinliğin Uygulanışı:Öğretmen çocukları tek sıra arka arkaya iki
gruba ayırır. Duvara asılmış bir panoda çeşitli hayvanların gölgeleri
bulunmaktadır. Panonun altındaki masada ters çevrili birçok hayvan resimleri
bulunan kartlar vardır. Her çocuk koşarak masanın üzerindeki uhutacklı
kartlardan birini alır ve gölgesinin üzerine yapıştırır. En kısa sürede en
doğru şekilde eşleştirme yapan grup oyunu kazanır.
ARAÇLI
OYUNLAR
KURDELEYLE DANS EDELİM
Yaş grubu: 6 yaş
Amaç ve Kazanımlar:
Psikomotor Alan
Amaç 1:Bedensel
koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanımlar:
13.Araç kullanarak koordineli ve
ritmik hareketler yapar.
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 4:Kendi kendini güdüleyebilme
Kazanımlar:
1.Kendiliğinden bir işe başlar.
Amaç 11:Estetik özellikler
taşıyan ürünler oluşturabilme.
Kazanımlar:
1.Estetik
bedensel hareketlerle yürür/dans eder.
Kullanılan
Materyaller:-
Etkinliğin
Uygulanışı: Hareketli bir müzik açılır. Önce öğretmen çocukların eline
kurdeleleri verir ve bunlarla serbest bir şekilde dans edebileceklerini söyler.
Öğrenciler serbest bir şekilde bir süre dans ettikten sonra öğretmen çocuklara
onların yapabileceği bir dans figürü gösterir ve benim yaptığım gibi yapmaya
çalışın der. Örneğin bir elini beline koyar diğer eliyle de kurdeleyi döndürür.
Daha sonra ters yöne döndürür. Üç defa alkış yapar. En sonunda sınıfça bu
hareketler tekrarlanır.
DAİRE-ÇİZGİ
Yaş grubu: 6 yaş
Amaç ve Kazanımlar:
Bilişsel Alan
Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.
Kazanımlar
2.Dikkatini durum/nesne/olay üzerinde yoğunlaştırır.
Kullanılan
Materyaller:-
Etkinliğin
Uygulanışı: Öğretmen sınıfa her çocuğa yetecek kadar kurdele getirir. Önce
öğretmen kendi elindeki kurdeleyle daire der ve daire şeklinde çevirir, sonra
da çizgi der ve yukarı aşağı doğru indirip çizgi şeklinde sallar. Bundan sonra
öğretmen sınıftaki çocukların her birine birer kurdele verir ve daire deyince
daire şeklinde döndürmelerini, çizgi deyince çizgi şeklinde sallamalarını
ister. Öğretmen yanılanların oyundan çıkacağını söyler.
İlk aşamada yavaş
söyler ve çocukların adapte olmalarını sağlar ancak bir süre sonra hızlanır ve
ritmik olarak daire-çizgi derken çocukları şaşırtmak amacıyla daire demeden
çizgi der ve yanılıp ta daire yapan çocuklar oyundan çıkar. Sona kalan öğrenci
oyunu kazanır.
MİSKETLERİN YOLCULUĞU
Yaş grubu: 6 yaş
Amaç ve Kazanımlar:
Psikomotor Alan
Amaç 2: El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli
hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1.Küçük nesneleri toplar.
7.El becerileri gerektiren bazı araçları kullanır.
Kullanılan
Materyaller:20 adet misket
Etkinliğin
Uygulanışı: Sınıf iki gruba ayrılır. Gruplara birer kurdele ve on adet
misket verilir. Çocuklar kurdeleyi ikiye katlayarak su yatağı gibi tutarlar ve
içinden tek tek misketleri akıtırlar. İlk iki öğrenci tamamlayınca diğer iki
öğrenci hemen devralır ve karşı gruptan önce herkesin misketleri tek tek
akıtmaları sağlanır. İlk bitiren grup oyunu kazanır. Misketleri yere döken grup
için oyun başa döner ve en baştan başlanır.
ÖRNEKLER
Morpanın cd si parça 28
Antoloji cd si parça96
Küçük kardeş antoloji cd si parça 118
AMAÇ VE KAZANIMLAR
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 6:
Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.
Kazanımlar
2.grup etkinliklerine kendinden katılır.
Dil Alanı:
Amaç 1:Sesleri
ayırt edebilme.
Kazanımlar
Verilen sese benzer sesler çıkarır.
Amaç 5:Dinlediklerini
çeşitli yollarla ifade edebilme.
Kazanımlar
5 dinlediklerini resim, müzik,drama,şiir, öykü vb. yollarla
sergiler.
YÖNTEM VE TEKNİKLER
Bahçede grup oyunu oynanır.
MATERYALLER
-
ÖĞRENME SÜRECİ
Öğrencilerle bahçeye çıkılır. Herkes el ele tutuşur ve halka
olunur. Daha sonra,
öğrencilere oyunun şarkısı söyletilir.
Kutu kutu pense
Elmamı yerse
Arkadaşım Deniz arkasını dönse.
Adı söylenen çocuk arkasını döner ve oyun böyle devem eder.
ETKİNLİKLE İLGİLİ
İPUÇLARI
Çocukların hepsinin şarkıyı öğrenmeleri teşvik edilir.
Çocukların hepsinsin oyuna katılması teşvik edilir.
ETKİNLİĞİN
DEĞERLENDİRİLMESİ
Çocukların hepsine oyun oynatıldı. Hedeflere kısmen
ulaşıldı.Oyun tekrar oynatılmalı.
AİLE KATILIMI
Evde aileye mektup gönderip oyunun evde de oynanması
sağlanır.
ÖNERİLEN DİĞER
ETKİNLİKLER
Bu etkinlik sınıf içinde de oynanabilir.Sene başında
oynatılırsa öğrencilerin birbirleriyle kaynaşmasında etkili olur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder