2 Kasım 2013 Cumartesi

BAHÇE OYUNLARI


SALATA YAPALIM

 

Amaç ve Kazanımlar:

 Sosyal Duygusal Alan:

Amaç 6:Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.

Kazanımlar:

7. Gerektiğinde lideri izler.

      10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

Dil Alanı:

Amaç 4:Kendini sözel olarak ifade edebilme.

Kazanımlar:

8.Üstlendiği role uygun konuşur.

Bilişsel Alan:

Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.

 Kazanımlar:

       1.Dikkat etmesi gereken olayı fark eder.

        2. dikkatini olay üzerinde yoğunlaştırır.

 

Kullanılan Materyaller:-

 

Etkinliğin Uygulanışı: Oyunculara salatanın içine konan malzemelerin isimleri dağıtılır. Çocukların sayısı fazla olursa iki öğrenciye bir isim verilir. Öğretmen oyuna şöyle başlar. “Salata yapacağız bütün malzemeyi aldım; fakat domatesi unutmuşum.”der. domates ismini alan öğrenci ayağa kalkar ve “domatesi var ama marulu yok.”der. Bu kez marul ismini alan öğrenci ayağa kalkar ve “marulu var ama soğanı yok.”der. Oyun bu şekilde sürdürülür. Oyunu başlatana aşçı başı denir.

 

 

 

                                                                                                                                                      

 

BU BENİM BURNUM

 

Amaç ve Kazanımlar:

 Sosyal Duygusal Alan:

Amaç 6: Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.

Kazanımlar:

7.Gerektiğinde lideri izler.

      10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

Amaç 7:Hoşgörü gösterebilme.

Kazanımlar:

       1.Hata yapabileceğini kabul eder.    

Bilişsel Alan:

Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.

 Kazanımlar:

       1.Dikkat etmesi gereken olayı fark eder.

        2. dikkatini olay üzerinde yoğunlaştırır.

 

Kullanılan Materyaller:

 

Etkinliğin Uygulanışı: Öğretmen burnunu tutarakbu benim çenem” der ve öğrencilerden söylenen organı tutmasını ister.(öğrencilerden de burnunu tutması beklenir.) Yanılan öğrenciler oyundan çıkarılarak oyun sürdürülür. En son kalan öğrenci sınıfça alkışlanır.

 

 

 

RİTMİ YAKALA

 

Amaç ve kazanımlar:

Sosyal Duygusal Alan:

Amaç 11:estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme.

Kazanımlar:

        1.Estetik bedensel hareketler yapar.

  Bilişsel Alan:

Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.

 Kazanımlar:

       1.Dikkat etmesi gereken olayı fark eder.

        2. dikkatini olay üzerinde yoğunlaştırır.

 

Kullanılan materyaller:

 

Etkinliğin Uygulanışı: Öğrenciler yan yana dizilir ve sıradan başlayarak hepsine bir sayı verilir. Öğretmen bir takım hareketleri(el şıklatma, alkış,ellerini başına koyma) gibi yapar sonra bir sayı söyler  o sayıya sahip olan çocuk bu hareketleri sırasıyla tekrarlar. Eğer başarırsa tüm grup onunla birlikte yapar. Başarısız olan öğrenci oyundan çıkar sona kalan öğrenci birinci seçilir.

 

 

 

 

SESLERİ HATIRLA

 

Amaç ve kazanımlar:

Sosyal Duygusal Alan:

Amaç 6: başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.

Kazanımlar:

7.Gerektiğinde lideri izler.

      10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

Amaç 11:estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme.

Kazanımlar:

          5. çeşitli materyaller kullanarak ritm oluşturur.

  Bilişsel Alan:

Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.

 Kazanımlar:

       1.Dikkat etmesi gereken olayı fark eder.

        2. dikkatini olay üzerinde yoğunlaştırır.

 

Kullanılan materyaller: Altı adet su bardağı, bir metal çubuk,su

 

Etkinliğin Uygulanışı: öğretmen sınıfa içlerinde farklı miktarlarda su bulunan altı bardak getirir. Metal bir çubukla içlerinden seçeceği üç bardağa farklı sayılarda vurarak ses çıkartır. Önce gönüllü olan çocuklardan aynısını yapmasını ister. Daha sonra da her çocuktan sırasıyla yapmasını ister.

 

 


 

 

 

 

SAYI AVI

 

Amaç ve kazanımlar:

Sosyal Duygusal Alan:

Amaç 6: başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.

Kazanımlar:

7.Gerektiğinde lideri izler.

      10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

Dil Alanı:

Amaç 5:Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme

Kazanımlar:

      3.Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.

Bilişsel Alan:

Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.

 Kazanımlar:

       1.Dikkat etmesi gereken olayı fark eder.

        2. dikkatini olay üzerinde yoğunlaştırır.

Amaç 4:Algıladıklarını hatırlayabilme.

Kazanımlar:

       5.Varlıkların sayısını söyler.

 

Kullanılan materyaller: İki adet kukla, üzerinde sayıların bulunduğu kartlar.

 

Etkinliğin Uygulanışı: öğretmen içinde sayıların geçtiği bir kukla oyunu oynatır. (Alican iki arkadaşıyla üç gün önce ….gibi)  daha sınıfı iki gruba ayırır. Öğretmen hikayenin belli kısımlarını söyleyerek o bölümde geçen sayıları çocukların önlerindeki kartlarla bulup göstermelerini ister. Oyunun sonunda en çok doğru sayıyı bulan grup kazanır. Diğer grup kazanan tarafı alkışlar.             

 

 

 

 

 

 

RENKLİ MENDİLLER

 

Amaç ve kazanımlar:

Psikomotor Alan:

Amaç 2:El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme.

Kazanımlar:

      3.Nesneleri yan yana dizer.

Sosyal Duygusal Alan:

Amaç 6: başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.

Kazanımlar:

7.Gerektiğinde lideri izler.

    10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

Bilişsel Alan:

Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.

 Kazanımlar:

       1.Dikkat etmesi gereken olayı fark eder.

        2. dikkatini olay üzerinde yoğunlaştırır.

Amaç 7:Nesneleri çeşitli özelliklerine göre sıralayabilme.

Kazanımlar:

        4.Nesneleri renklerine göre sıralar.

 

Kullanılan materyaller: Renkli mendiller.

 

Etkinliğin Uygulanışı: Öğretmen sınıfı iki gruba ayırır. İki grup arasında boşluk olacak şekilde çocuklar yan yana tek sıra halinde dizilirler. Öğretmen her grupta aynı sayıda aynı renk olan mendilleri dağıtır. Her çocukta bir renk mendil bulunur. Daha sonra öğretmen mendil renklerini bir sıraya göre sırayla söyler ve çocuklarında bu renk sırasına göre dizilmelerini ister. En hızlı ve doğru sıralanan grup bir puan alır. Öğretmen bu işlemi beş kez tekrarlar ve oyunun sonunda en çok puan alan grup kazanır.

 

 

 

MANTIKSIZ OLANI BUL

 

 

Amaç ve kazanımlar:

Sosyal Duygusal Alan:

Amaç3:Duygularını kontrol edebilme.

Kazanımlar:

        1.Olumlu/olumsuz duygu ve düşüncelerini uygun şekilde ortaya koyar.

Amaç 6: başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.

Kazanımlar:

7.Gerektiğinde lideri izler.

     10 .Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

Bilişsel Alan:

Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.

 Kazanımlar:

       1.Dikkat etmesi gereken olayı fark eder.

        2. dikkatini olay üzerinde yoğunlaştırır.

Amaç 16:Belli durumlarla ilgili neden sonuç ilişkisi kurabilme.

Kazanımlar:

         1.Bir olayın olası nedenlerini söyler.

Dil Alanı:

Amaç 5:Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme

Kazanımlar:

      3.Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.

 

Kullanılan materyaller:-

 

Etkinliğin Uygulanışı: Öğretmen öğrencilere kısa kısa hikayecikler anlatır ve her olayda mantıksız olan kısmını bulmalarını ister ve nedenini sorar. Örneğin “ ben ninemin beşiğini tıngır mıngır sallar iken.”yada  “ Ayşe cumartesi günü  okula gittiğinde Fatma’nın okulda olmadığını görür.”

 

 

PARÇASINI BUL

 

Amaç ve kazanımlar:

Bilişsel Alan:

Amaç 5:Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme.

Kazanımlar:

        3.Varlıkları şekillerine göre eşleştirir.

Sosyal Duygusal Alan:

Amaç 6: başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.

Kazanımlar:

9.Gerektiğinde lideri izler.

    10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

 

Kullanılan materyaller:


Şeklinde kartlar kullanılabilir.

 

Etkinliğin Uygulanışı: Öğretmen sınıfı iki gruba ayırır ve daire olmalarını ister.Her gruba farklı geometrik şekillerin olduğu kartları  verir.Geometrik şekillerin bazı parçaları eksiktir.Şekilleri tamamlayacak parçaları da verir. Belli süre içinde eksik parçaları tamamlamalarını ister. En kısa sürede bitiren grubu diğer grup alkışlar.

 

 

 

 

GÖLGE EŞLEŞTİRME

 

Amaç ve kazanımlar:

Psikomotor Alan:

Amaç 1:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.

Kazanımlar:

         5.Sözel yönergelere uygun olarak koşar.

Amaç 2:El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme.

Kazanımlar:

         4.Nesneleri takar.

Bilişsel Alan:

Amaç 5:Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirme.

Kazanımlar:

          3.Varlıkları şekillerine göre eşleştirir.

 

Kullanılan materyaller: Resimli kartlar, uhutack, pano.

 

Etkinliğin Uygulanışı:Öğretmen çocukları tek sıra arka arkaya iki gruba ayırır. Duvara asılmış bir panoda çeşitli hayvanların gölgeleri bulunmaktadır. Panonun altındaki masada ters çevrili birçok hayvan resimleri bulunan kartlar vardır. Her çocuk koşarak masanın üzerindeki uhutacklı kartlardan birini alır ve gölgesinin üzerine yapıştırır. En kısa sürede en doğru şekilde eşleştirme yapan grup oyunu kazanır. 

 

 

 

 

 

KURDELEYLE DANS EDELİM

 

Yaş grubu: 6 yaş

 

Amaç ve Kazanımlar:

      Psikomotor Alan

      Amaç 1:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.

      Kazanımlar:

13.Araç kullanarak koordineli ve ritmik hareketler yapar.                                          Sosyal-Duygusal Alan                                                                                                                                                                                Amaç 4:Kendi kendini güdüleyebilme

      Kazanımlar:

1.Kendiliğinden bir işe başlar.

Amaç 11:Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme.

       Kazanımlar:

       1.Estetik bedensel hareketlerle yürür/dans eder.

 

Kullanılan Materyaller:-

 

Etkinliğin Uygulanışı: Hareketli bir müzik açılır. Önce öğretmen çocukların eline kurdeleleri verir ve bunlarla serbest bir şekilde dans edebileceklerini söyler. Öğrenciler serbest bir şekilde bir süre dans ettikten sonra öğretmen çocuklara onların yapabileceği bir dans figürü gösterir ve benim yaptığım gibi yapmaya çalışın der. Örneğin bir elini beline koyar diğer eliyle de kurdeleyi döndürür. Daha sonra ters yöne döndürür. Üç defa alkış yapar. En sonunda sınıfça bu hareketler tekrarlanır.

 

DAİRE-ÇİZGİ

 

Yaş grubu: 6 yaş

 

Amaç ve Kazanımlar:

Bilişsel Alan

Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.

Kazanımlar

2.Dikkatini durum/nesne/olay üzerinde yoğunlaştırır.

 

Kullanılan Materyaller:-

 

Etkinliğin Uygulanışı: Öğretmen sınıfa her çocuğa yetecek kadar kurdele getirir. Önce öğretmen kendi elindeki kurdeleyle daire der ve daire şeklinde çevirir, sonra da çizgi der ve yukarı aşağı doğru indirip çizgi şeklinde sallar. Bundan sonra öğretmen sınıftaki çocukların her birine birer kurdele verir ve daire deyince daire şeklinde döndürmelerini, çizgi deyince çizgi şeklinde sallamalarını ister. Öğretmen yanılanların oyundan çıkacağını söyler.

 İlk aşamada yavaş söyler ve çocukların adapte olmalarını sağlar ancak bir süre sonra hızlanır ve ritmik olarak daire-çizgi derken çocukları şaşırtmak amacıyla daire demeden çizgi der ve yanılıp ta daire yapan çocuklar oyundan çıkar. Sona kalan öğrenci oyunu kazanır.

 

 

 

 

MİSKETLERİN YOLCULUĞU

 

Yaş grubu: 6 yaş

 

Amaç ve Kazanımlar:

Psikomotor Alan

Amaç 2: El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme

Kazanımlar

1.Küçük nesneleri toplar.

7.El becerileri gerektiren bazı araçları kullanır.

 

Kullanılan Materyaller:20 adet misket

 

Etkinliğin Uygulanışı: Sınıf iki gruba ayrılır. Gruplara birer kurdele ve on adet misket verilir. Çocuklar kurdeleyi ikiye katlayarak su yatağı gibi tutarlar ve içinden tek tek misketleri akıtırlar. İlk iki öğrenci tamamlayınca diğer iki öğrenci hemen devralır ve karşı gruptan önce herkesin misketleri tek tek akıtmaları sağlanır. İlk bitiren grup oyunu kazanır. Misketleri yere döken grup için oyun başa döner ve en baştan başlanır.

 

ALIŞ-VERİŞ SEPETLERİ

 

Yaş grubu: 6 yaş

 

Amaç ve Kazanımlar:

      Psikomotor Alan

      Amaç 1:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.

      Kazanımlar:

4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür.                        

Amaç 3: Büyük kaslarını kullanarak belirli güç gerektiren hareketleri yapabilme.

Kazanımlar    

5. Farklı ağırlıktaki nesneleri taşıyarak belirli mesafeye gider.

Sosyal-Duygusal Alan

Amaç 6:Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.

       Kazanımlar:

       2. Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.

       3. Grupta sorumluluk almaya istekli olur.

       4. Aldığı sorumluluğu yerine getirir.

       5. Kendisinin ve başkasının haklarına saygı gösterir.

       7. Gerektiğinde lideri izler.

       9. Etkinlik süresine ilişkin yönergelere uyar.

       10. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

       11. Gerekli durumlarda kararlılık gösterir.

       Bilişsel Alan

       Amaç 8: Nesneleri ölçebilme

       Kazanımlar:

       1. Ölçme sonucunu tahmin eder.

       2. Standart olmayan birimlerle ölçer.

       3. Ölçme sonuçlarını tahmin ettiği sonuçlarla karşılaştırır.

 

Kullanılan Materyaller: Tartı, poşetler, lego gibi oyuncaklar,

 

Etkinliğin Uygulanışı: Sınıfa bir tartı getirilir. Sınıf iki gruba ayrılır. Grup başındaki öğrencilere poşetler dağıtılır ve taşıyabilecekleri kadar poşetlerin içine oyuncak koymalarını söyleriz. Öğrenciler en ağır torbayı oluşturmaya çalışırlar. Daha sonra belirlediğimiz hedefe kadar taşırlar. Her öğrenciye sırası gelince poşet verilir ve kendi poşetini doldurup taşıması sağlanır. Bütün öğrencilerin taşıma işi bitince poşetler tartılır ve en ağır poşeti oluşturan öğrenci kazanır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BİLEK GÜREŞİ

 

Yaş grubu: 6 yaş

 

Amaç ve Kazanımlar:

      Psikomotor Alan

Amaç 3: Büyük kaslarını kullanarak belirli güç gerektiren hareketleri yapabilme.

Kazanımlar    

1. Farklı ağırlıktaki nesneleri iter.

Sosyal-Duygusal Alan

Amaç 6:Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.

       Kazanımlar:

       1.Kendiliğinden iletişimi başlatır.

       2. Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.

       3. Grupta sorumluluk almaya istekli olur.

       5. Kendisinin ve başkasının haklarına saygı gösterir.

       7. Gerektiğinde lideri izler.

       10. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

       11. Gerekli durumlarda kararlılık gösterir.

 

Kullanılan Materyaller: -

 

Etkinliğin Uygulanışı: Öğrenciler ikişerli gruplara ayrılır. Öğrencilere bilek güreşinin kuralları anlatılır:

  • Dirsekler masadan ayrılmayacak.
  • Diğer elin yardımı olmayacak.
  • Eli masaya değen öğrenci oyunu kaybetmiş olur.

Öğrenciler el ele tutuşur ve bir öğrenci diğerinin elini masaya yatırmaya çalışır, rakibi de onun için aynısını yapmaya çalışır. Bunu başarabilen oyunu kazanır. Kazanan oyuncular kendi aralarında tekrar eşleştirilir ve oyun tekrar eder. Sona kalan oyuncu oyunu kazanmış olur.

    

KAHRAMAN ASKERLER

 

Yaş grubu: 6 yaş

 

Amaç ve Kazanımlar:

      Psikomotor Alan

      Amaç 1:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.

      Kazanımlar:

4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür.                       

Sosyal-Duygusal Alan

Amaç 6:Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.

       Kazanımlar:

       2. Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.

       3. Grupta sorumluluk almaya istekli olur.

       4. Aldığı sorumluluğu yerine getirir.

       7. Gerektiğinde lideri izler.

       10. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

 

Kullanılan Materyaller:

 

Etkinliğin Uygulanışı: Oyununa başlamadan önce öğrencilere Çanakkale savaşından ve askerlerimizin kahramanlıklarından bahsederiz. Seyit onbaşının savaşın en zor anında çok ağır olan o savaş toplarından birini kaldırıp ateşleyebildiğini ve böylece Çanakkale savaşını kazanabildiğimizi anlatırız.

      Sınıfa sağlık topları getirilir ve sınıfın bir köşesi cephe olarak seçilir. Sınıf iki gruba ayrılır. Grubun başındaki öğrenci yerde duran sağlık topunu ellerini arkasına alarak topu sırtına alır ve cepheye taşır sonra koşarak grubunun arkasına geçer sıradaki öğrenci aynı işlemi yapar. Grup başına tekrar dönülünce oyun biter.  İlk bitiren grup oyunu kazanır.

 

 

 

DAMACANA

 

Yaş grubu: 6 yaş

 

Amaç ve Kazanımlar:

      Psikomotor Alan

      Amaç 1:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.

      Kazanımlar:

4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür.

5. Sözel yönergelere uygun olarak koşar.                       

Amaç 3: Büyük kaslarını kullanarak belirli güç gerektiren hareketleri yapabilme.

Kazanımlar    

1. Farklı ağırlıktaki nesneleri iter.

Sosyal-Duygusal Alan

Amaç 6:Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.

       Kazanımlar:

       2. Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.

       4. Aldığı sorumluluğu yerine getirir.

       9. Etkinlik süresine ilişkin yönergelere uyar.

       10. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

       11. Gerekli durumlarda kararlılık gösterir.

       Bilişsel Alan

       Amaç 8: Nesneleri ölçebilme

       Kazanımlar:

       1. Ölçme sonucunu tahmin eder.

       2. Standart olmayan birimlerle ölçer.

       3. Ölçme sonuçlarını tahmin ettiği sonuçlarla karşılaştırır.

 

Kullanılan Materyaller: Damacana,  büyük boy kova, iki adet küçük boy kova.

 

Etkinliğin Uygulanışı: Sınıfa iki adet içi su dolu damacana getirilir. Sınıf iki gruba ayrılır. Grup başındaki öğrencilere birer kova verilir. Bu kovaların boyutu, dolduğu zaman çocuğun taşıyabileceği büyüklükte olmalı. Grup başındaki öğrenci  ileride duran damacananın yanına gider ve oradan su pompalayarak kovasını doldurur, daha sonra grubunun önünde duran büyük kovaya suyu boşaltır ve gurubunun en arkasına geçer. Böylece damacanadaki suyu en çabuk bitirmeyi başaran grup oyunu kazanır.

 

 

KOLİLER

 

Yaş grubu: 6 yaş

 

Amaç ve Kazanımlar:

      Psikomotor Alan

      Amaç 1:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.

      Kazanımlar:

4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür.                        

Amaç 3: Büyük kaslarını kullanarak belirli güç gerektiren hareketleri yapabilme.

Kazanımlar

     1. Farklı ağırlıktaki nesneleri iter

Sosyal-Duygusal Alan

Amaç 6:Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.

       Kazanımlar:

       2. Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.

       3. Grupta sorumluluk almaya istekli olur.

       4. Aldığı sorumluluğu yerine getirir.

       5. Kendisinin ve başkasının haklarına saygı gösterir.

       7. Gerektiğinde lideri izler.

       9. Etkinlik süresine ilişkin yönergelere uyar.

       10. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

       11. Gerekli durumlarda kararlılık gösterir.

       Bilişsel Alan

       Amaç 8: Nesneleri ölçebilme

       Kazanımlar:

       1. Ölçme sonucunu tahmin eder.

       2. Standart olmayan birimlerle ölçer.

       3. Ölçme sonuçlarını tahmin ettiği sonuçlarla karşılaştırır.

 

Kullanılan Materyaller: Boş koliler, lego vb. oyuncaklar.

 

Etkinliğin Uygulanışı: Sınıfa çeşitli büyüklüklerde koliler getirilir ve öğrencilere dağıtılır. Onlara “bunlarla neler yapılabilir?” diye sorulur. Sınıf iki gruba ayrılır. Daha sonra büyükçe bir koli seçilir ve içine oyuncaklar doldurulur. Kolinin çok ağır olması gerekir bunun için belki koliye kitap ta doldurulabilir, bir sınır çizgi belirlenir ve ortaya koli konur, gruplar karşılıklı olarak koliyi karşı tarafın sınırına doğru itmeye çalışır ve bunu başaran grup oyunu kazanır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KÜÇÜK HALTERCİLER

 

Yaş grubu: 6 yaş

 

Amaç ve Kazanımlar:

      Psikomotor Alan

Amaç 3: Büyük kaslarını kullanarak belirli güç gerektiren hareketleri yapabilme.

Kazanımlar 

3. Farklı ağırlıktaki nesneleri kaldırır.  

Sosyal-Duygusal Alan

      Amaç 4: Kendi kendini güdüleyebilme.

      Kazanımlar

       1. Kendiliğinden bir işe başlar.

       2. Başladığı işi bitirme çabası gösterir.

 

Kullanılan Materyaller: Farklı materyallerden hazırlanmış farklı ağırlıklardaki oyuncak halterler. Kronometre

 

Etkinliğin Uygulanışı: Sınıfa farklı materyallerden hazırlanmış farklı ağırlıklardaki oyuncak halterler getirilir, bunlar bir borunun ucuna sağlamca tutturulmuş ağırlıklar olabilir. Daha sonra en hafif olandan başlayarak öğrenciler halterleri kaldırmaya çalışırlar ve böylece ağırlıklarını anlamış olurlar. Sırayla öğrenciler ağırlıkları kaldırıp bir süre havada tutmaya çalışırlar. En ağır halteri en uzun süre havada tutabilen öğrenci oyunu kazanır. Sürenin iyi ölçülebilmesi için kronometre kullanılır.

 

 

 

YILAN SÜRÜNÜŞÜ

 

Yaş grubu: 6 yaş

 

Amaç ve Kazanımlar:

      Psikomotor Alan

      Amaç 1:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.

      Kazanımlar:

      5. Sözel yönergelere uygun olarak koşar.

      6. Belli bir mesafeyi sürünerek gider.

Sosyal-Duygusal Alan

Amaç 6:Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.

       Kazanımlar:

       2. Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.

       7. Gerektiğinde lideri izler.

       9. Etkinlik süresine ilişkin yönergelere uyar.

       10. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

       11. Gerekli durumlarda kararlılık gösterir.

 

Kullanılan Materyaller: etrafından dolanabilmek için engeller.

 

Etkinliğin Uygulanışı: Sınıfa aralarındaki mesafesi fazla olan bazı nesneler yerleştirilir ve sınıf iki gruba ayrılır.  Öğrenciler yılan gibi sürünerek engellerin arasından dolanır ve tekrar yerine sürünürler. Grubun başına kadar ulaştıktan sonra ayağa kalkarak grubun sonuna doğru koşarlar. Grup başına dönünce  oyun biter ve en hızlı yapan grup oyunu kazanır.

 

FIŞ FIŞ KAYIKÇI

 

Yaş grubu: 6 yaş

 

Amaç ve Kazanımlar:

      Psikomotor Alan

      Amaç 1:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.

      Kazanımlar:

1. Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.

3. Değişik yönlere doğru uzanır.

Sosyal-Duygusal Alan

Amaç 6:Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.

       Kazanımlar:

       2. Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.                                                                                                                                            

       5. Kendisinin ve başkasının haklarına saygı gösterir.

       9. Etkinlik süresine ilişkin yönergelere uyar.

       10. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

       11. Gerekli durumlarda kararlılık gösterir.

 

Kullanılan Materyaller: -

 

Etkinliğin Uygulanışı: Öğrenciler ikişerli gruplar oluştururlar. İki öğrenci karşılıklı gelecek şekilde oturur, ayakları ve ellerini birleştirirler. Dizlerini bükerek birbirlerini itip-çekerler. Bu arada şu tekerlemeyi söylerler:

Fış fış kayıkçı

Kayıkçının küreği

Hop hop eder yüreği

Akşama fincan böreği

 

 

ELMA TOPLAMA

 

Yaş grubu: 6 yaş

 

Amaç ve Kazanımlar:

      Psikomotor Alan

      Amaç 1:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.

      Kazanımlar:

1. Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.

3. Değişik yönlere doğru uzanır.

Sosyal-Duygusal Alan

      Amaç 4: Kendi kendini güdüleyebilme.

      Kazanımlar

2. Başladığı işi bitirme çabası gösterir

 

Kullanılan Materyaller: -

 

Etkinliğin Uygulanışı:  Öğrencilere “ hiç zıplamadan yüksek bir ağaçtan elma nasıl toplanır?” diye sorulur. Daha sonra hayalimizde canlandırdığımız ağaçlardan elma toplarız, ancak yetişebildiklerimiz bir süre sonra biter ve daha yukarılara uzanmak zorunda kalırız. Bunun için öğrencileri büyük gayreti olacaktır.

 

 

TIRTIL

 

Yaş grubu: 6 yaş

 

Amaç ve Kazanımlar:

      Psikomotor Alan

      Amaç 1:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.

      Kazanımlar:

6. Belli bir mesafeyi sürünerek gider.

Sosyal-Duygusal Alan

Amaç 6:Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.

       Kazanımlar:

       2. Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.

       3. Grupta sorumluluk almaya istekli olur.

       4. Aldığı sorumluluğu yerine getirir.

       5. Kendisinin ve başkasının haklarına saygı gösterir.

       7. Gerektiğinde lideri izler.

       9. Etkinlik süresine ilişkin yönergelere uyar.

       10. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

       11. Gerekli durumlarda kararlılık gösterir.

 

Kullanılan Materyaller: Öğrenci sayısından iki eksik çember.

 

Etkinliğin Uygulanışı: Sınıf iki gruba ayrılır. Her grubun içindeki öğrencilere birer tene çember verilir, grup başındaki öğrenciye çember verilmez. Öğretmenin başla komutuyla, grup başındaki öğrenci önündeki çemberin içinden geçer ve bir sonraki çemberin dışından geçer. Çemberler bitene kadar bu sırayla geçerek sıranın sonunda durur ve eline yanındaki arkadaşının çemberini alır, çemberler birer kişi ilerletilir, böylece baştaki öğrenci çembersiz kalarak bu defa o çemberlerin içinden geçer. Oyun grup başına dönünce bitmiş olur. İlk bitiren grup kazanır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DİKKAT GELİŞTİREN OYUNLAR

 

 

SALATA YAPALIM

 

Amaç ve Kazanımlar:

 Sosyal Duygusal Alan:

Amaç 6:Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.

Kazanımlar:

7. Gerektiğinde lideri izler.

      10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

Dil Alanı:

Amaç 4:Kendini sözel olarak ifade edebilme.

Kazanımlar:

8.Üstlendiği role uygun konuşur.

Bilişsel Alan:

Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.

 Kazanımlar:

       1.Dikkat etmesi gereken olayı fark eder.

        2. dikkatini olay üzerinde yoğunlaştırır.

 

Kullanılan Materyaller:-

 

Etkinliğin Uygulanışı: Oyunculara salatanın içine konan malzemelerin isimleri dağıtılır. Çocukların sayısı fazla olursa iki öğrenciye bir isim verilir. Öğretmen oyuna şöyle başlar. “Salata yapacağız bütün malzemeyi aldım; fakat domatesi unutmuşum.”der. domates ismini alan öğrenci ayağa kalkar ve “domatesi var ama marulu yok.”der. Bu kez marul ismini alan öğrenci ayağa kalkar ve “marulu var ama soğanı yok.”der. Oyun bu şekilde sürdürülür. Oyunu başlatana aşçı başı denir.

 

 

BU BENİM BURNUM

 

Amaç ve Kazanımlar:

 Sosyal Duygusal Alan:

Amaç 6: Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.

Kazanımlar:

7.Gerektiğinde lideri izler.

      10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

Amaç 7:Hoşgörü gösterebilme.

Kazanımlar:

       1.Hata yapabileceğini kabul eder.    

Bilişsel Alan:

Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.

 Kazanımlar:

       1.Dikkat etmesi gereken olayı fark eder.

        2. dikkatini olay üzerinde yoğunlaştırır.

 

Kullanılan Materyaller:

 

Etkinliğin Uygulanışı: Öğretmen burnunu tutarakbu benim çenem” der ve öğrencilerden söylenen organı tutmasını ister.(öğrencilerden de burnunu tutması beklenir.) Yanılan öğrenciler oyundan çıkarılarak oyun sürdürülür. En son kalan öğrenci sınıfça alkışlanır.

 

RİTMİ YAKALA

 

Amaç ve kazanımlar:

Sosyal Duygusal Alan:

Amaç 11:estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme.

Kazanımlar:

        1.Estetik bedensel hareketler yapar.

  Bilişsel Alan:

Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.

 Kazanımlar:

       1.Dikkat etmesi gereken olayı fark eder.

        2. dikkatini olay üzerinde yoğunlaştırır.

 

Kullanılan materyaller:

 

Etkinliğin Uygulanışı: Öğrenciler yan yana dizilir ve sıradan başlayarak hepsine bir sayı verilir. Öğretmen bir takım hareketleri(el şıklatma, alkış,ellerini başına koyma) gibi yapar sonra bir sayı söyler  o sayıya sahip olan çocuk bu hareketleri sırasıyla tekrarlar. Eğer başarırsa tüm grup onunla birlikte yapar. Başarısız olan öğrenci oyundan çıkar sona kalan öğrenci birinci seçilir.

SESLERİ HATIRLA

 

Amaç ve kazanımlar:

Sosyal Duygusal Alan:

Amaç 6: başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.

Kazanımlar:

7.Gerektiğinde lideri izler.

      10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

Amaç 11:estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme.

Kazanımlar:

          5. çeşitli materyaller kullanarak ritm oluşturur.

  Bilişsel Alan:

Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.

 Kazanımlar:

       1.Dikkat etmesi gereken olayı fark eder.

        2. dikkatini olay üzerinde yoğunlaştırır.

 

Kullanılan materyaller: Altı adet su bardağı, bir metal çubuk,su

 

Etkinliğin Uygulanışı: öğretmen sınıfa içlerinde farklı miktarlarda su bulunan altı bardak getirir. Metal bir çubukla içlerinden seçeceği üç bardağa farklı sayılarda vurarak ses çıkartır. Önce gönüllü olan çocuklardan aynısını yapmasını ister. Daha sonra da her çocuktan sırasıyla yapmasını ister.


SAYI AVI

 

Amaç ve kazanımlar:

Sosyal Duygusal Alan:

Amaç 6: başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.

Kazanımlar:

7.Gerektiğinde lideri izler.

      10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

Dil Alanı:

Amaç 5:Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme

Kazanımlar:

      3.Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.

Bilişsel Alan:

Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.

 Kazanımlar:

       1.Dikkat etmesi gereken olayı fark eder.

        2. dikkatini olay üzerinde yoğunlaştırır.

Amaç 4:Algıladıklarını hatırlayabilme.

Kazanımlar:

       5.Varlıkların sayısını söyler.

 

Kullanılan materyaller: İki adet kukla, üzerinde sayıların bulunduğu kartlar.

 

Etkinliğin Uygulanışı: öğretmen içinde sayıların geçtiği bir kukla oyunu oynatır. (Alican iki arkadaşıyla üç gün önce ….gibi)  daha sınıfı iki gruba ayırır. Öğretmen hikayenin belli kısımlarını söyleyerek o bölümde geçen sayıları çocukların önlerindeki kartlarla bulup göstermelerini ister. Oyunun sonunda en çok doğru sayıyı bulan grup kazanır. Diğer grup kazanan tarafı alkışlar.             

RENKLİ MENDİLLER

 

Amaç ve kazanımlar:

Psikomotor Alan:

Amaç 2:El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme.

Kazanımlar:

      3.Nesneleri yan yana dizer.

Sosyal Duygusal Alan:

Amaç 6: başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.

Kazanımlar:

7.Gerektiğinde lideri izler.

    10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

Bilişsel Alan:

Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.

 Kazanımlar:

       1.Dikkat etmesi gereken olayı fark eder.

        2. dikkatini olay üzerinde yoğunlaştırır.

Amaç 7:Nesneleri çeşitli özelliklerine göre sıralayabilme.

Kazanımlar:

        4.Nesneleri renklerine göre sıralar.

 

Kullanılan materyaller: Renkli mendiller.

 

Etkinliğin Uygulanışı: Öğretmen sınıfı iki gruba ayırır. İki grup arasında boşluk olacak şekilde çocuklar yan yana tek sıra halinde dizilirler. Öğretmen her grupta aynı sayıda aynı renk olan mendilleri dağıtır. Her çocukta bir renk mendil bulunur. Daha sonra öğretmen mendil renklerini bir sıraya göre sırayla söyler ve çocuklarında bu renk sırasına göre dizilmelerini ister. En hızlı ve doğru sıralanan grup bir puan alır. Öğretmen bu işlemi beş kez tekrarlar ve oyunun sonunda en çok puan alan grup kazanır.

 

 

 

 

 

 


 

 

 

MANTIKSIZ OLANI BUL

 

 

Amaç ve kazanımlar:

Sosyal Duygusal Alan:

Amaç3:Duygularını kontrol edebilme.

Kazanımlar:

        1.Olumlu/olumsuz duygu ve düşüncelerini uygun şekilde ortaya koyar.

Amaç 6: başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.

Kazanımlar:

7.Gerektiğinde lideri izler.

     10 .Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

Bilişsel Alan:

Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.

 Kazanımlar:

       1.Dikkat etmesi gereken olayı fark eder.

        2. dikkatini olay üzerinde yoğunlaştırır.

Amaç 16:Belli durumlarla ilgili neden sonuç ilişkisi kurabilme.

Kazanımlar:

         1.Bir olayın olası nedenlerini söyler.

Dil Alanı:

Amaç 5:Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme

Kazanımlar:

      3.Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.

 

Kullanılan materyaller:-

 

Etkinliğin Uygulanışı: Öğretmen öğrencilere kısa kısa hikayecikler anlatır ve her olayda mantıksız olan kısmını bulmalarını ister ve nedenini sorar. Örneğin “ ben ninemin beşiğini tıngır mıngır sallar iken.”yada  “ Ayşe cumartesi günü  okula gittiğinde Fatma’nın okulda olmadığını görür.”

PARÇASINI BUL

 

Amaç ve kazanımlar:

Bilişsel Alan:

Amaç 5:Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme.

Kazanımlar:

        3.Varlıkları şekillerine göre eşleştirir.

Sosyal Duygusal Alan:

Amaç 6: başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.

Kazanımlar:

9.Gerektiğinde lideri izler.

    10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

 

Kullanılan materyaller:

 

 


Şeklinde kartlar kullanılabilir.

 

Etkinliğin Uygulanışı: Öğretmen sınıfı iki gruba ayırır ve daire olmalarını ister.Her gruba farklı geometrik şekillerin olduğu kartları  verir.Geometrik şekillerin bazı parçaları eksiktir.Şekilleri tamamlayacak parçaları da verir. Belli süre içinde eksik parçaları tamamlamalarını ister. En kısa sürede bitiren grubu diğer grup alkışlar.

 

 

 

 

GÖLGE EŞLEŞTİRME

 

Amaç ve kazanımlar:

Psikomotor Alan:

Amaç 1:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.

Kazanımlar:

         5.Sözel yönergelere uygun olarak koşar.

Amaç 2:El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme.

Kazanımlar:

         4.Nesneleri takar.

Bilişsel Alan:

Amaç 5:Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirme.

Kazanımlar:

          3.Varlıkları şekillerine göre eşleştirir.

 

Kullanılan materyaller: Resimli kartlar, uhutack, pano.

 

Etkinliğin Uygulanışı:Öğretmen çocukları tek sıra arka arkaya iki gruba ayırır. Duvara asılmış bir panoda çeşitli hayvanların gölgeleri bulunmaktadır. Panonun altındaki masada ters çevrili birçok hayvan resimleri bulunan kartlar vardır. Her çocuk koşarak masanın üzerindeki uhutacklı kartlardan birini alır ve gölgesinin üzerine yapıştırır. En kısa sürede en doğru şekilde eşleştirme yapan grup oyunu kazanır. 

 

 

 

ARAÇLI OYUNLAR

 

 

KURDELEYLE DANS EDELİM

 

Yaş grubu: 6 yaş

 

Amaç ve Kazanımlar:

      Psikomotor Alan

      Amaç 1:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.

      Kazanımlar:

13.Araç kullanarak koordineli ve ritmik hareketler yapar.                                          Sosyal-Duygusal Alan                                                                                                                                                                                Amaç 4:Kendi kendini güdüleyebilme

      Kazanımlar:

1.Kendiliğinden bir işe başlar.

Amaç 11:Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme.

       Kazanımlar:

       1.Estetik bedensel hareketlerle yürür/dans eder.

 

Kullanılan Materyaller:-

 

Etkinliğin Uygulanışı: Hareketli bir müzik açılır. Önce öğretmen çocukların eline kurdeleleri verir ve bunlarla serbest bir şekilde dans edebileceklerini söyler. Öğrenciler serbest bir şekilde bir süre dans ettikten sonra öğretmen çocuklara onların yapabileceği bir dans figürü gösterir ve benim yaptığım gibi yapmaya çalışın der. Örneğin bir elini beline koyar diğer eliyle de kurdeleyi döndürür. Daha sonra ters yöne döndürür. Üç defa alkış yapar. En sonunda sınıfça bu hareketler tekrarlanır.

 

DAİRE-ÇİZGİ

 

Yaş grubu: 6 yaş

 

Amaç ve Kazanımlar:

Bilişsel Alan

Amaç 3:Dikkatini toplayabilme.

Kazanımlar

2.Dikkatini durum/nesne/olay üzerinde yoğunlaştırır.

 

Kullanılan Materyaller:-

 

Etkinliğin Uygulanışı: Öğretmen sınıfa her çocuğa yetecek kadar kurdele getirir. Önce öğretmen kendi elindeki kurdeleyle daire der ve daire şeklinde çevirir, sonra da çizgi der ve yukarı aşağı doğru indirip çizgi şeklinde sallar. Bundan sonra öğretmen sınıftaki çocukların her birine birer kurdele verir ve daire deyince daire şeklinde döndürmelerini, çizgi deyince çizgi şeklinde sallamalarını ister. Öğretmen yanılanların oyundan çıkacağını söyler.

 İlk aşamada yavaş söyler ve çocukların adapte olmalarını sağlar ancak bir süre sonra hızlanır ve ritmik olarak daire-çizgi derken çocukları şaşırtmak amacıyla daire demeden çizgi der ve yanılıp ta daire yapan çocuklar oyundan çıkar. Sona kalan öğrenci oyunu kazanır.

 

 

 

 

MİSKETLERİN YOLCULUĞU

 

Yaş grubu: 6 yaş

 

Amaç ve Kazanımlar:

Psikomotor Alan

Amaç 2: El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme

Kazanımlar

1.Küçük nesneleri toplar.

7.El becerileri gerektiren bazı araçları kullanır.

 

Kullanılan Materyaller:20 adet misket

 

Etkinliğin Uygulanışı: Sınıf iki gruba ayrılır. Gruplara birer kurdele ve on adet misket verilir. Çocuklar kurdeleyi ikiye katlayarak su yatağı gibi tutarlar ve içinden tek tek misketleri akıtırlar. İlk iki öğrenci tamamlayınca diğer iki öğrenci hemen devralır ve karşı gruptan önce herkesin misketleri tek tek akıtmaları sağlanır. İlk bitiren grup oyunu kazanır. Misketleri yere döken grup için oyun başa döner ve en baştan başlanır.

 

 

ÖRNEKLER

Morpanın cd si parça 28

Antoloji cd si parça96

Küçük kardeş antoloji cd si parça 118

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           

AMAÇ VE KAZANIMLAR

Sosyal-Duygusal Alan

Amaç 6: Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.

Kazanımlar

2.grup etkinliklerine kendinden katılır.

Dil Alanı:

Amaç 1:Sesleri ayırt edebilme.

Kazanımlar

Verilen sese benzer sesler çıkarır.

Amaç 5:Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme.

Kazanımlar

5 dinlediklerini resim, müzik,drama,şiir, öykü vb. yollarla sergiler.

YÖNTEM VE TEKNİKLER

Bahçede grup oyunu oynanır.

MATERYALLER

  -

ÖĞRENME SÜRECİ

Öğrencilerle bahçeye çıkılır. Herkes el ele tutuşur ve halka olunur. Daha sonra,

öğrencilere oyunun şarkısı söyletilir.

Kutu kutu pense

Elmamı yerse

Arkadaşım Deniz arkasını dönse.

Adı söylenen çocuk arkasını döner ve oyun böyle devem eder.

ETKİNLİKLE İLGİLİ İPUÇLARI

Çocukların hepsinin şarkıyı öğrenmeleri teşvik edilir.

Çocukların hepsinsin oyuna katılması teşvik edilir.

ETKİNLİĞİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Çocukların hepsine oyun oynatıldı. Hedeflere kısmen ulaşıldı.Oyun tekrar oynatılmalı.

AİLE KATILIMI

Evde aileye mektup gönderip oyunun evde de oynanması sağlanır.

ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER

Bu etkinlik sınıf içinde de oynanabilir.Sene başında oynatılırsa öğrencilerin birbirleriyle kaynaşmasında etkili olur.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder