KOORDiNASYON OYUNLARI
1.MEKİK ÇEK VE DİZ
Oyun Türü: Çeviklik
- Beceri
Amaç: Mekik
çekebilme ve hemen ardından nesneleri üst üste dizebilme
Materyaller: Kapaklar
Uygulama: Sınıf
iki gruba ayrılır.Gruplara birer isim verilir.Gruplar karşılıklı grup üyeleri aralarında
biraz mesafe kalacak şekilde yan yana otururlar.Grup başlarından itibaren
herkese birer numara verilir.Grupların biraz ilerisine birer daire çizilir ve
içine dağınık olarak eşit sayıda kapaklar konulur.Öğretmen bir sayı söyler ve
aynı sayıdaki iki çocuk oldukları yerde 5 mekik çekip hemen dairenin yanına
gelirler ve kapakları üst üste dizmeye çalışırlar.İlk olarak dizen ve
dizdikleri düşmeyen çocuk grubuna bir puan kazandırır.Oyun sonunda en çok puanı
olan grup oyunu kazanır.
Not: Çocukların
seviyelerine göre materyaller değiştirilebilir.
2.ZIP ZIP ÇUVAL
Oyun Türü: Denge
– Sürat
Amaç: Çuvalla
hızlı bir şekilde zıplamak
Materyaller: Çuval
Uygulama: Sınıf
iki gruba ayrılır. Gruplar arka arkaya tek sıra olurlar. Her gruba bir çuval
verilir. Uygun mesafe belirlenir. Öndeki çocuklar çuvalı giyer ve komut ile
belirlenen mesafeye zıplayarak giderler. Çizgiyi geçince çuvallar çıkarılır,
çuvallar elde koşarak grubun yanına gelinir ve ikinci oyunculara verilir.
İkinci oyuncular da yine aynı hareketi yaparlar. Oyun böyle devam eder. Önce
bitiren grup oyunu kazanır.
3.HALKA
Oyun Türü: Denge
- Sürat
Amaç: Belirlenen
iki hareketi arka arkaya hızla yaparak,
boş yere ilk olarak oturabilme
Materyaller: Pinpon
topu
Uygulama:
Çocuklar halka şeklinde yerde otururlar. İki ebe seçilir.Ebelere birer pinpon
topu verilir. Ebeler aynı noktadan zıt yönlerde oyuna başlarlar. Oyuna
başladıkları yerde, bir kişinin oturabileceği bir açıklık bulunmalıdır. Oyuna
yere çömelip sıçrayarak başlanır. Oyuncular karşılaştıkları yerde ayağa kalkıp
hızla koşmaya başlarlar. Boş yere en çabuk oturan elindeki pinpon topunu bir
arkadaşına yerden sürerek atar.Topun isabet ettiği kişi ebe olur.Oyun bu
şekilde devam eder.
4.TAŞI VE SÜRÜN
Oyun Türü: Kuvvet
- Esneklik
Amaç: Sağlık
topunu taşıyabilme ve sürünebilme
Materyaller: Sağlık
topu
Uygulama: Sınıf
ikiye ayrılır. Ayrılan iki grup yan yana, grup oyuncuları ise arka arkaya
dizilirler. Grup başındaki oyuncular ilk olarak önlerinde bulunan sağlık topunu
alırlar belirtilen alanın sonuna kadar olabildiğince hızlı şekilde taşırlar.
Alanın sonuna topu bırakıp grup arkadaşlarının bulunduğu yere yılan yürüyüşü
ile(sürünerek) gelirler. İkinci
oyuncular topun olduğu yere göre önce sürünüp daha sonra topu taşımalıdırlar.Sıra
ile bütün oyuncular oyunu oynadıktan sonra ilk olarak bitiren grup oyunu
kazanır.
5.ELMALARIMIZI
TOPLAYALIM
Oyun Türü:
Esneklik - Beceri
Amaç: Elmaların
olduğu yere kadar vücudunun belli alanını kullanarak geçme ve elmaları ipe
dizme.
Materyaller:
Kartondan hazırlanmış elma , ip
Uygulama: Sınıf
iki gruba ayrılır.Gruplar arka arkaya tek sıra olur.Verilen komut ile
birlikte çocuklardan emekleyerek
elmaların yanına kadar gitmeleri,bir tane elma alıp ipe geçirmesi istenir.İpe
geçirme işini bitiren grubun arkasına geçer.Oyun bu şekilde elmalar bitene
kadar devam eder.Oyun sonunda en fazla elmayı toplayan grup oyunu kazanmış
olur.
6.MOTORU KAP,
KARGOLARI TESLİM ET
Oyun Türü: Çeviklik
- Dayanıklılık
Uygulama: Sınıf 2
gruba ayrılır. Gruplara isim verilir. Gruplar kendi aralarında arka arkaya
dizilirler. Öğretmen grupların önünde,
eşit uzaklıkta, iki elinde de motor resmi bulunan kartları tutar. Öğretmenin
sağ ve sol yanına nesneler konur. 2 grup için de aynı nesneler olmalıdır. Bu
nesnelerin yerlerine teslim edilmesi gereken kargolar olduğu söylenir. Teslim
edilmesi gereken yerin ise bitiş çizgisi olduğu belirtilir. Nesneler bitiş
çizgisindeyken oynayan çocuklar için teslim edilmesi gereken yerin ise
öğretmenin yanı olduğu belirtilir. Öğretmenin “ başla” komutuyla en öndeki
çocuklar, en önce motorlarını kapmaya çalışırlar. Motorlarını kaptıktan sonra
öğretmenin yanındaki nesneleri, her seferde bir tane almak şartıyla, bitiş
çizgisine götürürler. Tüm nesneleri bitişe götürdükten sonra , motorlarını
öğretmene vererek sıralarının arkasına geçerler. En önce eski haline gelen grup
oyunu kazanır ve alkışlanır.
7. ÇEKTİM HALATI
KOVALADIM AVI
Oyun Türü: Kuvvet
- Sürat
Amaç: Halatı
kuvvetlice çekip rakibi çizgi dışına çıkarmak ve otuz saniyede koşup avları
yakalamak.
Materyaller:
Halat
Uygulama: Sınıf
iki gruba ayrılır. Önce halat çekme yarışı oynarlar. Ortaya bir çizgi çizilir
ve çocuklara uzunca bir halat verilir. Gruplar halatın ayrı uçlarından tutup
birbirlerini çizginin ötesine çekmeye çalışırlar. Halat çekmeyi kaybeden grup hemen kaçmaya, karşı
grupta kovalamaya başlar. Kovalamaca başladığında öğretmen otuz saniye tutar.
Kovalayan grubun yakaladığı çocuk sayısı kaydedilir. Birkaç defa bu şekilde
oyun tekrar edilir. Oyun sonunda yakalanma sayısı en az olan grup kazanır.
8. KAP – KAÇ
Oyun Türü: Çeviklik
- Sürat
Amaç: Yerinden
aniden çıkabilme ve hızlı koşabilme
Uygulama: Sınıf
iki gruba ayrılır.Gruplara birer isim verilir.Gruplar sınıfta çizilen çizginin
gerisinde dururlar.Çocuklara birer numara verilir.Çizginin ilerisine bir top
konulur.Numarası söylenen çocuklar topu kapmaya çalışırlar.Topu kapan çocuk
diğer çocuğa yakalanmamak için hızla koşarak yerine geçmeye çalışır.Geçerse
grubuna bir puan kazandırır.Oyun sonunda en çok puanı olan grup oyunu kazanır.
9.DENİZ - KARA
Oyun Türü: Esneklik-Denge
Amaç:
Uygulama: Sınıfa
iç içe iki daire çizilir.İçteki daire ‘deniz’ dıştaki daire ‘kara’
olur.Öğretmen deniz dediğinde çocuklar içteki daireye atlarlar ve kollarıyla
yüzme hareketi yaparlar.Öğretmen ‘kara’ dediğinde Çocuklar dıştaki daireye atlarlar
ve oldukları yerde tek ayak üstünde sekerler.
10.SÜRÜN – TIRMAN
Oyun Türü:
Esneklik – Sürat
Amaç:
Materyaller: Tırmanma
aleti
Uygulama: Sınıf
iki gruba ayrılır.Gruplara birer isim verilir.Gruplar tek sıra halinde arka
arkaya dizilirler ve tırmanma aletine belli bir uzaklıkta dururlar.Öğretmenin
‘Başla’ komutuyla grup başındaki oyuncular sürünerek tırmanma aletine kadar
gider ve tırmanır.Daha sonra tırmanma aletinden iner ve yine sürünerek geri
gelip grubun arkasına geçer.Oyun son yarışmacıların da yarışmasıyla biter.İlk
olarak bitiren grup oyunu kazanır.
11.TAŞI VE BOŞALT
Oyun Türü: Beceri
- Kuvvet
Amaç: Su dolu
kabı taşıyabilme ve kaptan kaba boşaltabilme
Materyaller: Su
kapları , su , sağlık topu
Uygulama: Sınıf
iki gruba ayrılır.Gruplar tek sıra halinde arka arkaya dizilirler.Grupların
karşısına ikişer tane kap konulur ve kapların birine su doldurulur.Öğretmenin
‘Başla’ komutuyla grup başlarındaki oyuncular önlerindeki sağlık topunu
taşıyarak belirlenen yere giderler ve oradaki suyu bir kaptan diğerine
boşaltırlar.Sağlık topunu alarak geri gelirler ve grubun arkasına geçerler.Oyun
sonunda su miktarları ölçülür.En az su döken grup oyunu kazanır.
12.HIZLI KOŞ
Oyun Türü: Kuvvet
– Sürat
Amaç: Hızlı bir
şekilde topu taşımak
Materyaller:Sağlık
topu
Uygulama: Sınıf
iki gruba ayrılır. Gruplar arka arkaya tek sıra halinde dizilirler. Uygun
mesafe belirlenir. Komut ile gruplardaki ilk kişiler sağlık toplarını
kucaklarında çizgiye kadar götürürler ve bırakırlar. Koşarak gelirler ve grubun
arkasına geçerler. Birincilerin başlangıç noktasına gelmesi ile ikinciler
çıkar. Koşarak topları alırlar ve kucaklarında başlangıç çizgisine getirirler.
Oyun bu şekilde devam eder. Son çocuğun yapması ile oyun sonuçlanır. Gruplardan
hangisi daha çabuk bitirmiş ise o grup kazanmış olur.
13.DİZ BAKALIM
Oyun Türü: Beceri
- Sürat
Amaç: Nesneleri
vurulmadan dikkatli bir şekilde üst üste dizmek
Materyaller:Düz nesneler (Aynı boyda tahta parçaları)
Uygulama: Ortaya
belli sayıda nesneler koyulur. Sınıf iki gruba ayrılır. İki gruptan da birer
kişi ebe seçilir ve eline top verilir. Elinde topu ile diğer gruptaki
arkadaşlarını vurmaya çalışır. Diğer çocuklar hem vurmamaya çalışır hem de
yerdeki nesneleri üst üste dizmeye çalışır. Ebe gruptaki tüm elemanları vurur.
Elemanların herhangi biri ( son kişi de olabilir ) vurulmadan nesneler üst üste
dizilmiş ise oyun sonuçlanmış olur. Dizen grup kazanır. Eğer vurulurlarsa da
dizen grup kaybetmiş olur.
14.FIRLA VE BAĞLA
Oyun Türü:
Çeviklik - Beceri
Amaç: Nesneleri
hızlı bir şekilde götürmek ve bağı geçirmek
Materyaller: Nesneler
( lego parçaları ), ayakkabı ve bağcığı
Uygulama: Sınıf
iki gruba ayrılır. Gruplar arka arkaya tek sıra halinde dizilirler ve önlerine
bir çizgi çizilir. Yakın bir mesafeye ikinci bir çizgi çizilir. Grupların önüne
eşit miktarda ( 3 tane lego parçası ) nesne konulur. Komut ile nesneler
önlerindeki çizgiden diğer çizgiye kadar götürülür. Bu üç nesneden sonuncusunun
götürülmesi ile ikinci çizgini yanındaki ayakkabıya bir bağcık geçirilir. Sonra
birinci kişiler Grubun arkasına hızlı bir şekilde geçer ve ikinci kişiler çıkar
ikinci kişilerde Legoların yerini değiştirir ve bağcıktan bir bağ geçirir.
Hangi grubun üyeleri daha çabuk bitirse o grup kazanır.
15.TOPU YAKALA
Oyun Türü:
Çeviklik - Esneklik
Amaç: Elindeki nesneyi
isabetli bir şekilde atmak ve tutmak
Materyaller: Sepet,
Eşit sayıda yumuşak top
Uygulama: Sınıf
gruplara ayrılır. Gruplar kendi içlerinden bir kişi seçer ve bu kişilerin
sırtına geniş bir sepet yerleştirilir. Diğer çocuklar için yer belirlenir ve önlerine
eşit sayıda yumuşak top konur. Çocuklar komut verilmesi ile sırayla kendi grup
elemanlarının sırtındaki sepete topları atmaya çalışırlar. Her topun isabetli
atışında sepeti olan çocuk önceden belirlenen yere koyar. Hangi grup daha önce
önlerindeki topu isabetli atışlarla bitirse o grup kazanır.
16.KURTAR BENİ
Oyun Türü: Çeviklik
– Beceri
Amaç: Çabuk
davranmak ve kilidi açmak
Materyaller: Kilit
ve anahtar
Uygulama: Sınıf
iki gruba ayrılır. Her grubun önüne bir tane daire çizilir ve anahtar konur. Biraz
ileriye ikinci yuvarlaklar çizilir ve içine kilit konulur. Gruplar tek sıra
halinde arka arkaya dizilirler. Komut ile birinciler çıkar ve birinci
yuvarlaktan anahtarı alırlar. İkinci yuvarlaktaki kilidi açıp tekrar yere
bırakırlar ve grubun sonuna geçerler. Birincilerin gelmesi ile ikinciler çıkar
ve kilidi kapatıp anahtarı alırlar. Kilidi yere bırakıp anahtarı da birinci
yuvarlağın içine koyarlar Ve sıranın arkasına geçerler. Oyun böyle devam eder.
Önce bitiren grup oyunu kazanmış olur.
17.HIZLI KELEBEK
Oyun Türü: Sürat
- Esneklik
Amaç: Hızlı
koşabilme ve kelebek hareketini yapabilme
Uygulama: Sınıf
iki gruba ayrılır. Gruplar yan yana grup oyuncuları arka arkaya dizilirler.
Oyuncular sıra ile alan sonundaki çizgiye kadar koşarak giderler, gittikleri
yerde kelebek hareketi yaparak çapraz elle bacaklarına beş(5) defa dokunurlar.
Tekrar koşarak yerlerine gelirler. Sıradaki oyuncular çıkarlar. Oyun sonunda
ilk olarak bitiren grup oyunu kazanır.
18.SEKME VE MEKİK
ÇEKME
Oyun Türü: Denge
- Çeviklik
Amaç: Tek ayakla
zıplayabilme ve mekik çekebilme
Uygulama: Sınıf
iki gruba ayrılır. Gruplar yan yana grup oyuncuları arka arkaya dizilirler.
Grup başlarındaki oyuncular başla komutu ile oyuna başlarlar. Alan sonuna kadar
tek ayakla sekerek gidilir, gidilen yerde beş(5) mekik hareketi yapılır ve
diğer ayakla sekerek geri dönülür. Sıra ile bütün oyuncular oynadıktan sonra
ilk olarak bitiren grup oyunu kazanır.
19.AT – TUT – ÇÖMEL
Oyun Türü: Beceri
- Denge
Amaç: Topu atıp
tutarak ve ayak uçlarında dengeli bir şekilde yürüyebilme
Materyaller: Çeşitli
toplar
Uygulama: Sınıf
iki gruba ayrılır. Gruplar yan yana grup oyuncuları arka arkaya dizilirler.
Grup başlarına birer top verilir( öğrenci seviyesine göre voleybol, basketbol
veya plastik top kullanılabilir) öğrencilerden yürürken aynı zamanda topu atıp
tutmaları istenir. İlk olarak oyunu bitirmek önemli olduğu için yürüme koşma
şeklini alabilir oyun içersinde. Topu alan sonuna bırakan öğrenci öne doğru
çömelip ayak uçlarından tutarak yürüyerek başladığı noktaya ulaşır. Topun
bulunduğu yere göre öğrenciler hareket sırasını değiştirirler. Oyunu ilk olarak
bitiren grup oyunu kazanır.
20.TOPUMU BIRAKTIM
SEKEREK GELDİM
Oyun Türü: Çeviklik
- Denge
Amaç: Yürürken
topu atıp tutabilme ve tek ayak üstünde sekebilme
Materyaller: Top
Uygulama: Sınıf
iki gruba ayrılır. Gruplar yan yana grup oyuncuları arka arkaya dizilirler.
Gruplar sırayla yarışırlar. Bir grubun ilk iki öğrencisi çıkarak önlerinde
bulunan topu yaklaşık bir metre mesafeden birbirlerine atarak alan sonuna
giderler. Alan sonunda top bırakılır ve öğrenciler birbirlerinin kollarına
girerek tek ayak seke seke başladıkları yere gelirler. Topun yerine göre
oyuncular hareket sırasını değiştirirler. İlk grup bitirdikten sonra diğer grup
oyuna başlar süreye bakılıp en çabuk bitiren grup oyunu kazanır. Öğrenci sayısı
çok ise iki grup aynı anda yarıştırılabilir.
21.SEKTİR VE SIÇRA
Oyun Türü: Beceri
- Denge
Amaç: Yürürken
topu sektirebilme ve elinde topla çift ayak sıçrayabilme
Materyaller: Top
Uygulama: Sınıf
iki gruba ayrılır. Gruplar yan yana grup oyuncuları arka arkaya dizilirler.
Grup başları topu yere sektirip tutma şeklinde sektirerek giderler. Alan
sonunda top elinde iki ayak sıçrayarak oyun başlangıç noktasına gelip topu yere
bırakır. Sıra ile bütün öğrenciler devam eder. İlk olarak bitiren grup oyunu
kazanır.
22.DAYANIKLI
TAVŞANLAR
Oyun Türü: Denge
- Dayanıklılık
Amaç: Uzun süre
zıplayabilme
Uygulama: Sınıf
iki gruba ayrılır. Gruplar yan yana grup oyuncuları arka arkaya dizilirler. İlk
oyuncu iki ayak üzerinde sıçrayarak gider alan sonundan başlangıca koşarak
gelir, ikinci arkadaşının elinden tutarak beraber sıçrayarak giderler ikili
tren şeklinde koşarak gelir. 3, 4, 5 kaç oyuncu varsa oyun devam eder. İlk
olarak bitiren grup oyunu kazanır.
23.BEN GİYDİM
Oyun Türü: Beceri
- Çeviklik
Amaç: Hızlı bir
şekilde ayakkabıları giyebilme
Materyaller: Çocuklara
uygun ayakkabı
Uygulama:
Çocuklardan ayakkabılarını çıkarmaları istenir.Çıkarılan ayakkabılar çocukların
ortasına toplanır.Çocuklar belli bir mesafeye oturtulur.Verilen komutla
birlikte ayakkabıları tekleme olarak giymeleri istenir.Aynı ayakkabıları giyen
çocuk eksi bir puan alır.Oyun sonunda en az eksi bir puanı alan çocuklar
alkışlanır.
24.İPLERİMİZİ BAĞLADI
Oyun Türü: Sürat-
Beceri
Amaç: Verilen ipi
karşılarında bulunan plastik sandalyeye bağlayabilme ve çözebilme
Materyaller: Belli
uzunlukta hazırlanmış ip
Uygulama: Sınıf
iki gruba ayrılır.Gruplar arka arkaya tek sıra olur.Herkese uygun uzunlukta ve
aynı boyda ip verilir.Grupların belli bir mesafede karşılarına plastik sandalye
konulur.Her çocuk sırası geldiğinde koşarak gider,ipini bağlar ,koşarak geri
gelip grubun arkasına geçerler.İlk önce bitiren grup oyunu kazanır.
25.UYKUCU TAVŞAN
Oyun Türü: Sürat
- Dayanıklılık)
Amaç: Belirli bir
alan içinde belirli bir süre koşabilme
Materyaller: Beş
tane halka
Uygulama:
Çocuklar top olarak oturur ve uyur.Uygun bir yere beş tane halka
çizilir.Öğretmen bazı çocukların başına dokunur.Dokunduğu çocuk uyanır.Bir tane
çocuk kaldığı zaman onun etrafında çember şekli oluşturulur.Uykucu tavşan diye
bağırılır ve uyanması sağlanır.Uyandırılan çocuk ebe olur.Halkanın içine
girmeyi başaran çocuklar ebelenemez.Ebe diğer çocuklardan birini
ebeler.Ebelenen eksi bir puan alır.Oyun yeniden başlar.En az eksi bir puanı alan alkışlanır.
26.TOPUMUZ NERDE
Oyun Türü: Denge
- Kuvvet
Amaç: Topu
dengelerini de sağlayarak taşımalarını sağlama
Materyaller:
Çocukların taşıyabilecekleri ağırlıkta top,çuval.
Uygulama: Sınıf
iki gruba ayrılır.Gruplar arka arkaya tek sıra olur.Her gruba birer top
verilir.Verilen komutla grubun önündeki çocuk giderken topu götürür,belirlenen
yere bırakır.Gelirken çuvalı ayaklarına geçirir,atlayarak geri gelir.Sıradaki
çocuk çuvalı ayaklarına geçirir,topu almaya gider.Gelirken çuvalı çıkarır,topu
alıp başladığı yere gelir.Oyun bu şekilde devam eder.İlk bitiren grup oyunu
kazanmış olur.
27. TAKLA AT VE KOŞ
Oyun Türü: Beceri
- Sürat
Amaç: Takla
atabilme ve hızlı koşabilme
Materyaller: Minder
Uygulama:
Çocuklar iki gruba ayrılır.Gruplar yan yana grup üyeleri arka arkaya olacak
şekilde tek sıra halinde arka arkaya dizilirler.Başlangıç ve bitiş noktası
belirlenir.Öğretmenin ‘Başla’ komutuyla grup başlarındaki oyuncular önlerindeki
minderde bir kez takla atarlar ve belirlenen noktaya kadar koşup geri gelerek
grubun arkasına geçerler.Tüm çocuklar bu şekilde yarışırlar.Grup başındaki
oyuncu tekrar başa geldiğinde oyun biter.İlk olarak bitiren grup oyunu kazanır.
28.KİMİN Kİ DAHA
FAZLA?
Oyun Türü: Sürat
- Beceri
Amaç: Sopaları
uygun bir şekilde dikebilme
Materyaller:
Basket potası ve topu , sopa
Uygulama: Sınıf
iki gruba ayrılır.İlk önce birinci grup oynatılır.Grup arka arkaya tek sıra
olur.Sıra ile her topu alır potanın yanına kadar koşar ve basket atar.Basket
atan çocuk potanın yanındaki sopalardan bir tanesini diker.Koşa koşa başladığı
yere geri gelir.Her çocuk her defasında bir atış yapabilir.Sopalar sayılır ve
diğer grup oyuna başlar.Her çocuğun atış yapmış ve sopa dikmiş olması sağlanmalıdır.
29.GEÇİR VE ÇEVİR
Oyun Türü: Beceri
- Esneklik
Amaç: İpi iğneye
geçirebilme ve bisiklet çevirebilme
Uygulama: Sınıf
iki gruba ayrılır.Gruplara isim verilir.Gruplar yan yana grup oyuncuları tek
sıra halinde arka arkaya dizilirler.Sınıfa farklı mesafelerde her grup için
ikişer çizgi çizilir.Öğretmenin komutuyla grup başlarındaki oyuncular
önlerindeki iğneye ipliği geçirip çıkartırlar ve diğer çizgiye kadar gidip 5
kez bisiklet çevirme hareketi yaparlar.Daha sonra grubun arkasına geçerler.Son
oyuncular da yarışınca oyun biter.İlk olarak bitiren grup oyunu kazanır.
30. ÇEVİR BİSİKLETİ
VE ZIPLA
Oyun Türü:
Esneklik - Denge
Amaç: Belirlenen
sayıda bisiklet çevirme hareketi yapma ve el ele tutuşup tek ayakla zıplayarak
ilerleme
Uygulama: Sınıf
iki gruba ayrılır. Gruplar iki metre kadar arayla yan yana dururlar. Ve gruplar kendi içinde yan yana ikişerli
sıra olurlar. Öğretmenin işareti ile oyun başlar.ilk sıradaki çocuklar önce
başlangıç çizgisinin önünde yere uzanıp ayak tabanlarını birleştirerek bisiklet
çevirme hareketi yaparlar( 10kere), sonra belirlenen yere kadar el ele tutuşup
tek ayak üstünde zıplayarak gider ve zıplayarak geri dönerler, başlangıç
çizgisinin önünde tekrar bisiklet çevirme hareketi yaparak(10 kere) sıranın
arkasına geçerler. Sıradaki çocuklardan oyun devam eder. Bu şekilde ilk önce
bitiren grup kazanır. Oyun pedal çevirme sayılarının iyi kontrol edilmesi için
iki kişi ile gözetilir.
31. İLGİNÇ TREN
Oyun Türü:Denge -
Esneklik
Amaç:Tren
şeklinde farklı yürüyüşler ile oyunu bitirebilme
Uygulama: Çocuklar
iki gruba ayrılır. Grup üyeleri tren olurlar ve çömelirler. Oyunun başlamasıyla
birinci çizgiye kadar bu şekilde yürürler. Çizgiden sonra, emekleme hareketi
yapıp önündeki arkadaşının ayağını tutarak yürürler. Bu yürüyüşe devam ederek
ikinci çizgiden geri dönerler. Birinci çizgiden sonra tekrar tren şeklinde
çömelerek yürürler. Başladığı yere en çabuk geri dönen tren oyunu kazanır.
Not: Başlangıç
çizgisine dönen trenin en arkadaki oyuncusunun çizgiyi geçmesi ile oyun biter.
32. SIÇRAYAN KELEBEK
Oyun Türü: Denge
- Esneklik
Amaç: Sıçrayarak
geri geri gittikten sonra kelebek hareketine hemen koordine olabilme
Uygulama: Çocuklar
iki gruba ayrılır.Gruplar yan yana oyuncular arka arkaya dizilirler. Oyunun başlamasıyla
oyuncular sırayla, çizgiye kadar geri geri çift ayakla sıçrayarak giderler.5
kelebek hareketi yapıp, aynı şekilde geri dönerler. En çabuk bitiren grup
kazanır.
33. ENGELLİ SAĞLI
TOPU
Oyun Türü:Esneklik
- Kuvvet
Amaç: Engellerden
geçebilme ve sağlık topunu havada tutarak koşabilme
Materyaller: Sağlık
topu, tahta bloklar
Uygulama: Çocuklar
iki gruba ayrılır.Gruplar yan yana, grup oyuncuları arka arkaya dizilirler.
Grupların karşısına eşit aralıklarla tahta bloklardan engeller konur. Oyunun başlamasıyla en
baştaki oyuncu elindeki sağlık topuyla engellerden ‘S’ çizerek geçer. Dönerken
de sağlık topunu havaya kaldırarak koşar ve grubun arkasına geçer. Sırası gelen
oyuncu aynı şekilde seri olarak bu hareketleri yapar. Sıra en başa döndüğünde
oyun biter. En çabuk bitiren grup kazanır.
34.TAVŞAN OL, YENGEÇ
OL
Oyun Türü: Denge
- Esneklik
Uygulama: Sınıf
2 gruba ayrılır. Gruplara isim verilir. Gruplar kendi aralarında arka arkaya
dizilirler. Grupların önüne eşit uzaklıkta birer minder konur, eşit seviyede
başlangıç ve bitiş çizgileri çizilir. Öğretmenin “ başla” komutuyla en öndeki
çocuklar başlangıç çizgisine gelirler. Mindere kadar tavşan gibi zıplayarak
ilerlerler, minderden bitiş çizgisine kadar yengeç gibi yürüyerek ilerlerler.
Oynayan çocuk sıranın arkasına geçer. En önce eski haline gelen grup kazanır ve
alkışlanır.
35.TOPU KALDIR VE SÜR
Oyun Türü: Kuvvet
- Beceri
Uygulama: Sınıf
2 gruba ayrılır. Gruplara isim verilir. Gruplar kendi aralarında arka arkaya
dizilirler. Grupların önüne eşit seviyede başlangıç, bitiş ve ara çizgileri çizilir.
Başlangıç çizgisinin yanına voleybol topu konur. Öğretmenin “ başla” komutuyla
en öndeki çocuklar başlangıç çizgisine gelirler. Başlangıç çizgisindeki topu
alıp, ara çizgiye kadar, kollarını başlarının üzerinde kaldırarak taşırlar. Ara
çizgiye geldiklerinde topu yere koyarlar ve ayak uçlarının tabanı topa değecek
şekilde bitiş çizgisine kadar sürerler ve koşarak topu sıradaki arkadaşlarına
vererek sıranın arkasına geçerler. En önce eski haline gelen grup oyunu kazanır
ve alkışlanır.
36.ZIPLA VE YERLEŞTİR
Oyun Türü: Denge
- Beceri
Uygulama: Sınıf 2
gruba ayrılır. Gruplara isim verilir. Gruplar kendi aralarında arka arkaya
dizilirler. Grupların önüne eşit uzaklıkta yumurta kapları ve pinpon topları
konur. Öğretmenin “ başla” komutuyla en öndeki çocuklar başlangıç çizgisine
gelirler. Yumurta kaplarının yanına kadar tek ayakla zıplayarak ilerlerler.
Yumurta kaplarının yanına geldiklerinde pinpon toplarını yumurta kabına
yerleştirip boşaltırlar. Dönüşte ayaklarını değiştirerek tek ayakta zıplarlar
ve sıranın arkasına geçerler. En önce eski haline gelen grup oyunu kazanır ve
alkışlanır.
37.YÜRÜ – BAĞLA - ÇÖZ
Oyun Türü: Denge
- Beceri
Uygulama: Sınıf 2
gruba ayrılır. Gruplara isim verilir. Gruplar kendi aralarında arka arkaya
dizilirler. Grupların önüne eşit uzaklıkta sandalyeler konur. Sandalyelerin
yanına kurdele konur. Öğretmenin “ başla” komutuyla en öndeki çocuklar
sandalyeye kadar yere çömelip, elleriyle ayak uçlarını tutar vaziyette
ilerlerler. Sandalyeye ulaştıklarında kurdeleyi sandalyenin bacağına bağlayıp
çözerler ve sıranın arkasına geçerler. En önce eski haline gelen grup oyunu
kazanır ve alkışlanır.
38.YÜRÜ VE DİZ
Amaç: Kurdelede dengeyi kaybetmeden yürümek ve
sopaları çabucak toplayıp tekrar dizmek.
Oyun Türü: Denge
- beceri.
Uygulama: İkişer
metre arayla üç çizgi çizilir. Gruplar başlangıç çizgisi önünde arka arkaya tek
sıra halinde dizilirler. İlk araya kurdele koyulur. İkinci araya işaretlenmiş
yerlere sopalar dikilir. Öğretmenin işareti ile ilk sıradaki çocuklardan oyun
başlar. İlk çizgiye kadar kurdele üstünde kurdele dışına çıkmadan yürünür,
ikinci kısımda yerdeki sopalar toplanarak çizgi sonuna gidilir. Dönüşte sopalar
yerlerine dizilir ve tekrar kurdelede yürünerek geri dönülür. Bu şekilde oyun
devam eder. İlk önce bitiren grup oyunu kazanır.
39. ÇALIŞKAN ARILAR
Amaç: Legoları hızlıca toplayıp üst üste dizmek.
Oyun Türü:
Çeviklik - Beceri.
Uygulama: İkişer
metre arayla iki çizgi çizilir. Gruplar başlangıç çizgisi önünde arka arkaya
tek sıra halinde dizilirler. İlk aralığa beşer lego serpilir. Bunlar
çiçeklerdeki balları simgeler. Öğretmenin işareti ile ilk sıradaki çocuklardan
oyun başlar. Çocuklar yerden balları hızlıca toplayıp çizginin arkasındaki
kovanlarına üst üste dizerler. Dönerken legoları tekrar serpiştirir. Böylece en
çabuk bitiren grup kazanır.
40. TAŞI VE DİZ
Oyun Türü: Dayanıklılık-Beceri
Amaç: Uzun süre
koşabilme ve nesneleri üst üste dizebilme
Materyaller: Bloklar
Uygulama: Sınıf
iki gruba ayrılır.Gruplara birer isim verilir.Grup oyuncuları tek sıra halinde
arka arkaya dizilirler.Grupların önüne birer daire çizilir ve içlerine eşit
miktarlarda bloklar konur.Dairelerin ilerisine birer daire daha çizilir.Her
gruptan birer oyuncu dairelerin önünde belirlenen noktada dururlar.Çocuklar
‘Başla’ komutuyla dairelerin içindeki nesneleri birer birer diğer daireye
taşırlar.Tüm blokları diğer daireye taşıdıktan sonra blokları dairenin içinde
üst üste dizerler.İlk olarak bitiren ve blokları düşmeyen çocuk grubuna bir
puan kazandırır.Tüm çocuklar yarıştıktan sonra en çok puanı olan grup oyunu
kazanır.
41.TUTUN BOZMASIN
Oyun Türü: Dayanıklılık
- Beceri
Amaç: Ebeyi
halkadan çıkarmama ve bardakları üst üste dizebilme
Materyaller: Plastik
bardaklar
Uygulama: Çocuklar
halka olur.Bir çocuk ebe olur ve halkanın içine girer.Halkadaki çocuk sayısı
kadar halkanın biraz ilerisine daire çizilir ve içerisine plastik bardaklar
konulur.Halka sürekli dönerek ve kollarını aşağı yukarı oynatarak ebenin
içerden çıkmasına engel olur.Bu sırada halkadaki çocuklar öğretmenin ‘Başla’
komutuyla sırayla halkadan çıkıp dairelerin yanına giderler ve bardakları üst
üste dizmeye çalışırlar.Dizen çocuk tekrar halkaya girer ve sıradaki çocuk
dizmeye gider.Ebe de halkada çıkıp onların dizdiklerini bozmaya
çalışır.Başarılı olursa başka bir çocuk ebe olur.
42.EŞİMLE OYNUYORUM
Oyun Türü:
Çeviklik - Beceri
Amaç: Topu kısa
mesafede birbirine atabilme ve topu sektirebilme
Materyaller:
Küçük bir top ve iki voleybol topu
Uygulama:
Çocuklar ikişer olarak eşleşirler.Arka arkaya sıraya geçerler.Başlangıç ve
bitiş noktası belirlenir. Bitiş noktasına iki adet voleybol topu konulur.Grup
başlarındaki oyuncular yüz yüze dururlar ve aralarında az bir mesafe
bırakırlar.Belirlenen noktaya kadar topu elleriyle birbirlerine atarak giderler
ve dönüşte voleybol toplarını sektirerek geri gelirler.İkinci oyuncular topun
yere göre tersi işlem yaparak önce voleybol topları sektirirler sonra diğer
topu birbirlerine atarlar.Topu düşürmeyen çocuklar alkışlanır.
43. KİMİN SOPASI DAHA
FAZLA?
Oyun Türü: Beceri
- Denge
Amaç: Beceri ve
denge gerektiren bazı hareketleri yapabilme
Materyaller:
Tahta sopalar
Uygulama: Sınıf
iki gruba ayrılır.gruplar arka arkaya tek sıra olur.Grupların önüne belli bir
uzaklıkta sopalar yerleştirilir.Çocuklar sıra ile sopaların yanına kadar tek
ayakla sekerek giderler ve bir tane sopayı dikip başladıkları yere geri
gelirler.Oyunu ilk önce bitiren grup kazanır.
44.TOPU DÖNDÜR VE
SEKTİR
Oyun Türü: Beceri
- Esneklik
Amaç: Topu
belinden geçirebilme ve sektirebilme
Materyaller: Top
Uygulama: Çocuklar
tek sıra halinde yan yana aralıklı olarak dizilirler.Grup başındaki oyuncuya
top verilir.Çocuklar sırayla topu oldukları yerde sektirip belinden döndürerek
yanındaki arkadaşına verirler.topu düşüren çocuklar oyun dışı kalır.
45. KURBAĞA
Oyun Türü:
Esneklik - Sürat
Amaç: Esnek bir şekilde zıplamak ve hızlı olmak.
Uygulama:
46. YUVARLAN ve
ZIPLAT
Oyun Türü: Kuvvet
- Beceri
Materyaller: Top
Uygulama: İkişer
metre arayla üç çizgi çizilir. sınıf iki gruba ayrılır. Gruplar başlangıç
çizgisi önünde arka arkaya tek sıra halinde dizilirler. Oyun, öretmenin işareti
ile ilk sıradaki çocuklardan başlar.İlk çizgiye kadar, yüz üstü yatıp kollarını
başın iki yanına yukarı doğru uzatıp kol ve bacaklarını kırmadan dönerek gider.
İkinci çizgiye top sektirilerek gidilir. Dönüşte önce top sektirilir, sonra
tekrar yerde dönerek başladığı yere gelir.
48. KOY DİZİNİ, ÇEVİR
TOPUNU
Oyun Türü: Denge
- Beceri
Amaç: Diz üstünde
ilerleyip, belinde top çevirme
Materyaller: Top
Uygulama:
Başlangıç çizgisinden iki metre öteye
çizgi çizilir. İkinci çizginin hemen arkasına bir top bırakılır.Sınıf
iki gruba ayrılır. Gruplar başlangıç çizgisi önünde arka arkaya tek sıra
halinde dizilirler. Öğretmenin işareti ile ilk sıradaki çocuklardan oyun
başlar. Çocuklar ilk çizgiye kadar dizleri üstünde yürüyerek giderler, ikinci
çizgide topu bellerinde beş kere çevirip bırakırlar.Dizleri üstünde yürüyerek
geri dönerler. Ve sıradaki çocuk oyuna başlar. Bu şekilde ilk önce bitiren grup
oyunu kazanmış olur.
49. BALIKLAR
Oyun Türü: Denge
- Sürat
Amaç: Tek ayak
üstünde olabildiğince çok durmak
Uygulama: Bir
oyun alanı belirlenir. Burası deniz olur. Çocuklardan biri köpekbalığı olur ,
diğer çocuklar küçük balık olur. Küçük balıklar tek ayak üstünde dururlar.
Dengelerini kaybedip düşeni köpekbalığı kovalar ve eğer yakalarsa o küçük balık
olur yakalanan köpekbalığı olur.
Köpekbalığı düşen her küçük balığın peşinden koşabilir ama sadece bir
tanesini yakalar. Oyunda belirlenen
hattın dışına çıkılmaz. Dışarı çıkan çocuk yakalanmış sayılır.
50. TAŞI ve ÇEVİR
Oyun Türü: Kuvvet
- Beceri
Amaç: Sağlık toplarını düşürmeden taşımak ve yarı
su dolu pet şişeyi belirlenen sayıda atarak çevirmek.
Materyaller:
Sağlık topu
Uygulama: İkişer
metre arayla üç çizgi çizilir.Başlangıç çizgisine sağlık topu koyulur. İkinci
çizginin hemen arkasına bir ip ve boncuk bırakılır.Sınıf iki gruba ayrılır.
Gruplar başlangıç çizgisi önünde arka arkaya tek sıra halinde dizilirler.
Öğretmenin işareti ile ilk sıradaki çocuklardan oyun başlar. Çocuklar ilk
çizgiye kadar sağlık toplarını götürüp bırakırlar ve yarısı su dolu pet şişeyi
beş kere atarak çevirirler. Sonra sağlık toplarını taşıyarak başlangıç
çizgisine geri dönerler. Sıradaki çocuk aynı şekilde devam eder. Böylece en
çabuk bitiren grup oyunu kazanır.
51. AYICIK YÜRÜ VE
ZIPLA
Oyun Türü:
Esneklik - Denge
Amaç: Dört ayak
üstünde esnek bir şekilde gitmek ve tek ayak üstünde düşmeden ilerlemek.
Uygulama: İkişer
metre arayla üç çizgi çizilir. sınıf iki gruba ayrılır. Gruplar başlangıç
çizgisi önünde arka arkaya tek sıra halinde dizilirler. Oyun, öretmenin işareti
ile ilk sıradaki çocuklardan başlar. Çocuklar ayı olurlar ve ilk çizgiye kadar
dört ayak üstünde yürürler(ayı yürüyüşü). Kalan yolu tek ayak üstünde
zıplayarak ilerlerler. Bitiş çizgisinden
orta çizgiye kadar tek ayakla ilerleyip kalan yolu yine dört ayak
üstünde dönerler. En çabuk bitiren grup oyunu kazanır.
52. FİL DÜŞTÜ KALKTI
Oyun Türü: Denge
- Çeviklik
Amaç: Fil
yürüyüşü ile dengeli yürüyebilmek ve çevik bir hareketle yere yatıp kalkmak.
Uygulama: İkişer
metre arayla üç çizgi çizilir. sınıf iki gruba ayrılır. Gruplar başlangıç
çizgisi önünde arka arkaya tek sıra halinde dizilirler. Oyun, öretmenin işareti
ile ilk sıradaki çocuklardan başlar.İlk çizgiye kadar fil yürüyüşü ile( kollar
bükülmeden öne uzatılarak birleştirilir, kalçadan öne doğru hafifçe yere
eğilerek büyük adımlarla yürünür) yürünür, ikinci çizginin arkasında çabucak yüz üstü uzanılır, sırt üstü dönülür
ve ayağa kalkılır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder