2 Kasım 2013 Cumartesi

KOORDİNASYON OYUNLARI


KOORDiNASYON OYUNLARI

 

1.MEKİK ÇEK VE DİZ

Oyun Türü: Çeviklik - Beceri

Amaç: Mekik çekebilme ve hemen ardından nesneleri üst üste dizebilme

Materyaller: Kapaklar

Uygulama: Sınıf iki gruba ayrılır.Gruplara birer isim verilir.Gruplar karşılıklı grup üyeleri aralarında biraz mesafe kalacak şekilde yan yana otururlar.Grup başlarından itibaren herkese birer numara verilir.Grupların biraz ilerisine birer daire çizilir ve içine dağınık olarak eşit sayıda kapaklar konulur.Öğretmen bir sayı söyler ve aynı sayıdaki iki çocuk oldukları yerde 5 mekik çekip hemen dairenin yanına gelirler ve kapakları üst üste dizmeye çalışırlar.İlk olarak dizen ve dizdikleri düşmeyen çocuk grubuna bir puan kazandırır.Oyun sonunda en çok puanı olan grup oyunu kazanır.

Not: Çocukların seviyelerine göre materyaller değiştirilebilir.

 

2.ZIP ZIP ÇUVAL

Oyun Türü: Denge – Sürat

Amaç: Çuvalla hızlı bir şekilde zıplamak

Materyaller: Çuval

Uygulama: Sınıf iki gruba ayrılır. Gruplar arka arkaya tek sıra olurlar. Her gruba bir çuval verilir. Uygun mesafe belirlenir. Öndeki çocuklar çuvalı giyer ve komut ile belirlenen mesafeye zıplayarak giderler. Çizgiyi geçince çuvallar çıkarılır, çuvallar elde koşarak grubun yanına gelinir ve ikinci oyunculara verilir. İkinci oyuncular da yine aynı hareketi yaparlar. Oyun böyle devam eder. Önce bitiren grup oyunu kazanır.

 

3.HALKA

Oyun Türü: Denge - Sürat

Amaç: Belirlenen iki hareketi arka arkaya hızla yaparak,  boş yere ilk olarak oturabilme

Materyaller: Pinpon topu

Uygulama: Çocuklar halka şeklinde yerde otururlar. İki ebe seçilir.Ebelere birer pinpon topu verilir. Ebeler aynı noktadan zıt yönlerde oyuna başlarlar. Oyuna başladıkları yerde, bir kişinin oturabileceği bir açıklık bulunmalıdır. Oyuna yere çömelip sıçrayarak başlanır. Oyuncular karşılaştıkları yerde ayağa kalkıp hızla koşmaya başlarlar. Boş yere en çabuk oturan elindeki pinpon topunu bir arkadaşına yerden sürerek atar.Topun isabet ettiği kişi ebe olur.Oyun bu şekilde devam eder.

 

4.TAŞI VE SÜRÜN

Oyun Türü: Kuvvet - Esneklik

Amaç: Sağlık topunu taşıyabilme ve sürünebilme

Materyaller: Sağlık topu

Uygulama: Sınıf ikiye ayrılır. Ayrılan iki grup yan yana, grup oyuncuları ise arka arkaya dizilirler. Grup başındaki oyuncular ilk olarak önlerinde bulunan sağlık topunu alırlar belirtilen alanın sonuna kadar olabildiğince hızlı şekilde taşırlar. Alanın sonuna topu bırakıp grup arkadaşlarının bulunduğu yere yılan yürüyüşü ile(sürünerek) gelirler.  İkinci oyuncular topun olduğu yere göre önce sürünüp daha sonra topu taşımalıdırlar.Sıra ile bütün oyuncular oyunu oynadıktan sonra ilk olarak bitiren grup oyunu kazanır.

 

 

 

 

 

5.ELMALARIMIZI TOPLAYALIM

Oyun Türü: Esneklik - Beceri

Amaç: Elmaların olduğu yere kadar vücudunun belli alanını kullanarak geçme ve elmaları ipe dizme.

Materyaller: Kartondan hazırlanmış elma , ip

Uygulama: Sınıf iki gruba ayrılır.Gruplar arka arkaya tek sıra olur.Verilen komut ile birlikte  çocuklardan emekleyerek elmaların yanına kadar gitmeleri,bir tane elma alıp ipe geçirmesi istenir.İpe geçirme işini bitiren grubun arkasına geçer.Oyun bu şekilde elmalar bitene kadar devam eder.Oyun sonunda en fazla elmayı toplayan grup oyunu kazanmış olur.

 

6.MOTORU KAP, KARGOLARI TESLİM ET

Oyun Türü: Çeviklik - Dayanıklılık

Uygulama: Sınıf 2 gruba ayrılır. Gruplara isim verilir. Gruplar kendi aralarında arka arkaya dizilirler. Öğretmen  grupların önünde, eşit uzaklıkta, iki elinde de motor resmi bulunan kartları tutar. Öğretmenin sağ ve sol yanına nesneler konur. 2 grup için de aynı nesneler olmalıdır. Bu nesnelerin yerlerine teslim edilmesi gereken kargolar olduğu söylenir. Teslim edilmesi gereken yerin ise bitiş çizgisi olduğu belirtilir. Nesneler bitiş çizgisindeyken oynayan çocuklar için teslim edilmesi gereken yerin ise öğretmenin yanı olduğu belirtilir. Öğretmenin “ başla” komutuyla en öndeki çocuklar, en önce motorlarını kapmaya çalışırlar. Motorlarını kaptıktan sonra öğretmenin yanındaki nesneleri, her seferde bir tane almak şartıyla, bitiş çizgisine götürürler. Tüm nesneleri bitişe götürdükten sonra , motorlarını öğretmene vererek sıralarının arkasına geçerler. En önce eski haline gelen grup oyunu kazanır ve alkışlanır.

 

7. ÇEKTİM HALATI KOVALADIM AVI

Oyun Türü: Kuvvet - Sürat

Amaç: Halatı kuvvetlice çekip rakibi çizgi dışına çıkarmak ve otuz saniyede koşup avları yakalamak.

Materyaller: Halat

Uygulama: Sınıf iki gruba ayrılır. Önce halat çekme yarışı oynarlar. Ortaya bir çizgi çizilir ve çocuklara uzunca bir halat verilir. Gruplar halatın ayrı uçlarından tutup birbirlerini çizginin ötesine çekmeye çalışırlar.  Halat çekmeyi kaybeden grup hemen kaçmaya, karşı grupta kovalamaya başlar. Kovalamaca başladığında öğretmen otuz saniye tutar. Kovalayan grubun yakaladığı çocuk sayısı kaydedilir. Birkaç defa bu şekilde oyun tekrar edilir. Oyun sonunda yakalanma sayısı en az olan grup kazanır.

 

8. KAP – KAÇ

Oyun Türü: Çeviklik - Sürat

Amaç: Yerinden aniden çıkabilme ve hızlı koşabilme

Uygulama: Sınıf iki gruba ayrılır.Gruplara birer isim verilir.Gruplar sınıfta çizilen çizginin gerisinde dururlar.Çocuklara birer numara verilir.Çizginin ilerisine bir top konulur.Numarası söylenen çocuklar topu kapmaya çalışırlar.Topu kapan çocuk diğer çocuğa yakalanmamak için hızla koşarak yerine geçmeye çalışır.Geçerse grubuna bir puan kazandırır.Oyun sonunda en çok puanı olan grup oyunu kazanır.

 

 

 

 

 

 

 

9.DENİZ - KARA

Oyun Türü: Esneklik-Denge

Amaç:

Uygulama: Sınıfa iç içe iki daire çizilir.İçteki daire ‘deniz’ dıştaki daire ‘kara’ olur.Öğretmen deniz dediğinde çocuklar içteki daireye atlarlar ve kollarıyla yüzme hareketi yaparlar.Öğretmen ‘kara’ dediğinde Çocuklar dıştaki daireye atlarlar ve oldukları yerde tek ayak üstünde sekerler.

 

10.SÜRÜN – TIRMAN

Oyun Türü: Esneklik – Sürat

Amaç:

Materyaller: Tırmanma aleti

Uygulama: Sınıf iki gruba ayrılır.Gruplara birer isim verilir.Gruplar tek sıra halinde arka arkaya dizilirler ve tırmanma aletine belli bir uzaklıkta dururlar.Öğretmenin ‘Başla’ komutuyla grup başındaki oyuncular sürünerek tırmanma aletine kadar gider ve tırmanır.Daha sonra tırmanma aletinden iner ve yine sürünerek geri gelip grubun arkasına geçer.Oyun son yarışmacıların da yarışmasıyla biter.İlk olarak bitiren grup oyunu kazanır.

 

11.TAŞI VE BOŞALT

Oyun Türü: Beceri - Kuvvet

Amaç: Su dolu kabı taşıyabilme ve kaptan kaba boşaltabilme

Materyaller: Su kapları , su , sağlık topu

Uygulama: Sınıf iki gruba ayrılır.Gruplar tek sıra halinde arka arkaya dizilirler.Grupların karşısına ikişer tane kap konulur ve kapların birine su doldurulur.Öğretmenin ‘Başla’ komutuyla grup başlarındaki oyuncular önlerindeki sağlık topunu taşıyarak belirlenen yere giderler ve oradaki suyu bir kaptan diğerine boşaltırlar.Sağlık topunu alarak geri gelirler ve grubun arkasına geçerler.Oyun sonunda su miktarları ölçülür.En az su döken grup oyunu kazanır.

 

12.HIZLI KOŞ

Oyun Türü: Kuvvet – Sürat

Amaç: Hızlı bir şekilde topu taşımak

Materyaller:Sağlık topu

Uygulama: Sınıf iki gruba ayrılır. Gruplar arka arkaya tek sıra halinde dizilirler. Uygun mesafe belirlenir. Komut ile gruplardaki ilk kişiler sağlık toplarını kucaklarında çizgiye kadar götürürler ve bırakırlar. Koşarak gelirler ve grubun arkasına geçerler. Birincilerin başlangıç noktasına gelmesi ile ikinciler çıkar. Koşarak topları alırlar ve kucaklarında başlangıç çizgisine getirirler. Oyun bu şekilde devam eder. Son çocuğun yapması ile oyun sonuçlanır. Gruplardan hangisi daha çabuk bitirmiş ise o grup kazanmış olur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13.DİZ BAKALIM

Oyun Türü: Beceri - Sürat

Amaç: Nesneleri vurulmadan dikkatli bir şekilde üst üste dizmek

Materyaller:Düz nesneler (Aynı boyda tahta parçaları)

Uygulama: Ortaya belli sayıda nesneler koyulur. Sınıf iki gruba ayrılır. İki gruptan da birer kişi ebe seçilir ve eline top verilir. Elinde topu ile diğer gruptaki arkadaşlarını vurmaya çalışır. Diğer çocuklar hem vurmamaya çalışır hem de yerdeki nesneleri üst üste dizmeye çalışır. Ebe gruptaki tüm elemanları vurur. Elemanların herhangi biri ( son kişi de olabilir ) vurulmadan nesneler üst üste dizilmiş ise oyun sonuçlanmış olur. Dizen grup kazanır. Eğer vurulurlarsa da dizen grup kaybetmiş olur.

14.FIRLA VE BAĞLA

Oyun Türü: Çeviklik - Beceri

Amaç: Nesneleri hızlı bir şekilde götürmek ve bağı geçirmek

Materyaller: Nesneler ( lego parçaları ), ayakkabı ve bağcığı

Uygulama: Sınıf iki gruba ayrılır. Gruplar arka arkaya tek sıra halinde dizilirler ve önlerine bir çizgi çizilir. Yakın bir mesafeye ikinci bir çizgi çizilir. Grupların önüne eşit miktarda ( 3 tane lego parçası ) nesne konulur. Komut ile nesneler önlerindeki çizgiden diğer çizgiye kadar götürülür. Bu üç nesneden sonuncusunun götürülmesi ile ikinci çizgini yanındaki ayakkabıya bir bağcık geçirilir. Sonra birinci kişiler Grubun arkasına hızlı bir şekilde geçer ve ikinci kişiler çıkar ikinci kişilerde Legoların yerini değiştirir ve bağcıktan bir bağ geçirir. Hangi grubun üyeleri daha çabuk bitirse o grup kazanır. 

 

15.TOPU YAKALA

Oyun Türü: Çeviklik - Esneklik

Amaç: Elindeki nesneyi isabetli bir şekilde atmak ve tutmak

Materyaller: Sepet, Eşit sayıda yumuşak top

Uygulama: Sınıf gruplara ayrılır. Gruplar kendi içlerinden bir kişi seçer ve bu kişilerin sırtına geniş bir sepet yerleştirilir. Diğer çocuklar için yer belirlenir ve önlerine eşit sayıda yumuşak top konur. Çocuklar komut verilmesi ile sırayla kendi grup elemanlarının sırtındaki sepete topları atmaya çalışırlar. Her topun isabetli atışında sepeti olan çocuk önceden belirlenen yere koyar. Hangi grup daha önce önlerindeki topu isabetli atışlarla bitirse o grup kazanır.

 

16.KURTAR BENİ

Oyun Türü: Çeviklik – Beceri

Amaç: Çabuk davranmak ve kilidi açmak

Materyaller: Kilit ve anahtar

Uygulama: Sınıf iki gruba ayrılır. Her grubun önüne bir tane daire çizilir ve anahtar konur. Biraz ileriye ikinci yuvarlaklar çizilir ve içine kilit konulur. Gruplar tek sıra halinde arka arkaya dizilirler. Komut ile birinciler çıkar ve birinci yuvarlaktan anahtarı alırlar. İkinci yuvarlaktaki kilidi açıp tekrar yere bırakırlar ve grubun sonuna geçerler. Birincilerin gelmesi ile ikinciler çıkar ve kilidi kapatıp anahtarı alırlar. Kilidi yere bırakıp anahtarı da birinci yuvarlağın içine koyarlar Ve sıranın arkasına geçerler. Oyun böyle devam eder. Önce bitiren grup oyunu kazanmış olur.

 

 

 

 

 

 

 

17.HIZLI KELEBEK

Oyun Türü: Sürat - Esneklik

Amaç: Hızlı koşabilme ve kelebek hareketini yapabilme

Uygulama: Sınıf iki gruba ayrılır. Gruplar yan yana grup oyuncuları arka arkaya dizilirler. Oyuncular sıra ile alan sonundaki çizgiye kadar koşarak giderler, gittikleri yerde kelebek hareketi yaparak çapraz elle bacaklarına beş(5) defa dokunurlar. Tekrar koşarak yerlerine gelirler. Sıradaki oyuncular çıkarlar. Oyun sonunda ilk olarak bitiren grup oyunu kazanır.

 

18.SEKME VE MEKİK ÇEKME

Oyun Türü: Denge - Çeviklik

Amaç: Tek ayakla zıplayabilme ve mekik çekebilme

Uygulama: Sınıf iki gruba ayrılır. Gruplar yan yana grup oyuncuları arka arkaya dizilirler. Grup başlarındaki oyuncular başla komutu ile oyuna başlarlar. Alan sonuna kadar tek ayakla sekerek gidilir, gidilen yerde beş(5) mekik hareketi yapılır ve diğer ayakla sekerek geri dönülür. Sıra ile bütün oyuncular oynadıktan sonra ilk olarak bitiren grup oyunu kazanır.

 

19.AT – TUT – ÇÖMEL

Oyun Türü: Beceri - Denge

Amaç: Topu atıp tutarak ve ayak uçlarında dengeli bir şekilde yürüyebilme

Materyaller: Çeşitli toplar

Uygulama: Sınıf iki gruba ayrılır. Gruplar yan yana grup oyuncuları arka arkaya dizilirler. Grup başlarına birer top verilir( öğrenci seviyesine göre voleybol, basketbol veya plastik top kullanılabilir) öğrencilerden yürürken aynı zamanda topu atıp tutmaları istenir. İlk olarak oyunu bitirmek önemli olduğu için yürüme koşma şeklini alabilir oyun içersinde. Topu alan sonuna bırakan öğrenci öne doğru çömelip ayak uçlarından tutarak yürüyerek başladığı noktaya ulaşır. Topun bulunduğu yere göre öğrenciler hareket sırasını değiştirirler. Oyunu ilk olarak bitiren grup oyunu kazanır.

 

20.TOPUMU BIRAKTIM SEKEREK GELDİM

Oyun Türü: Çeviklik - Denge

Amaç: Yürürken topu atıp tutabilme ve tek ayak üstünde sekebilme

Materyaller: Top

Uygulama: Sınıf iki gruba ayrılır. Gruplar yan yana grup oyuncuları arka arkaya dizilirler. Gruplar sırayla yarışırlar. Bir grubun ilk iki öğrencisi çıkarak önlerinde bulunan topu yaklaşık bir metre mesafeden birbirlerine atarak alan sonuna giderler. Alan sonunda top bırakılır ve öğrenciler birbirlerinin kollarına girerek tek ayak seke seke başladıkları yere gelirler. Topun yerine göre oyuncular hareket sırasını değiştirirler. İlk grup bitirdikten sonra diğer grup oyuna başlar süreye bakılıp en çabuk bitiren grup oyunu kazanır. Öğrenci sayısı çok ise iki grup aynı anda yarıştırılabilir.

 

21.SEKTİR VE SIÇRA

Oyun Türü: Beceri - Denge

Amaç: Yürürken topu sektirebilme ve elinde topla çift ayak sıçrayabilme

Materyaller: Top

Uygulama: Sınıf iki gruba ayrılır. Gruplar yan yana grup oyuncuları arka arkaya dizilirler. Grup başları topu yere sektirip tutma şeklinde sektirerek giderler. Alan sonunda top elinde iki ayak sıçrayarak oyun başlangıç noktasına gelip topu yere bırakır. Sıra ile bütün öğrenciler devam eder. İlk olarak bitiren grup oyunu kazanır.

 

 

22.DAYANIKLI TAVŞANLAR

Oyun Türü: Denge - Dayanıklılık

Amaç: Uzun süre zıplayabilme

Uygulama: Sınıf iki gruba ayrılır. Gruplar yan yana grup oyuncuları arka arkaya dizilirler. İlk oyuncu iki ayak üzerinde sıçrayarak gider alan sonundan başlangıca koşarak gelir, ikinci arkadaşının elinden tutarak beraber sıçrayarak giderler ikili tren şeklinde koşarak gelir. 3, 4, 5 kaç oyuncu varsa oyun devam eder. İlk olarak bitiren grup oyunu kazanır.

 

23.BEN GİYDİM

Oyun Türü: Beceri - Çeviklik

Amaç: Hızlı bir şekilde ayakkabıları giyebilme

Materyaller: Çocuklara uygun ayakkabı

Uygulama: Çocuklardan ayakkabılarını çıkarmaları istenir.Çıkarılan ayakkabılar çocukların ortasına toplanır.Çocuklar belli bir mesafeye oturtulur.Verilen komutla birlikte ayakkabıları tekleme olarak giymeleri istenir.Aynı ayakkabıları giyen çocuk eksi bir puan alır.Oyun sonunda en az eksi bir puanı alan çocuklar alkışlanır.

 

24.İPLERİMİZİ BAĞLADI

Oyun Türü: Sürat- Beceri

Amaç: Verilen ipi karşılarında bulunan plastik sandalyeye bağlayabilme ve çözebilme

Materyaller: Belli uzunlukta hazırlanmış ip

Uygulama: Sınıf iki gruba ayrılır.Gruplar arka arkaya tek sıra olur.Herkese uygun uzunlukta ve aynı boyda ip verilir.Grupların belli bir mesafede karşılarına plastik sandalye konulur.Her çocuk sırası geldiğinde koşarak gider,ipini bağlar ,koşarak geri gelip grubun arkasına geçerler.İlk önce bitiren grup oyunu kazanır.

 

25.UYKUCU TAVŞAN

Oyun Türü: Sürat - Dayanıklılık)

Amaç: Belirli bir alan içinde belirli bir süre koşabilme

Materyaller: Beş tane halka

Uygulama: Çocuklar top olarak oturur ve uyur.Uygun bir yere beş tane halka çizilir.Öğretmen bazı çocukların başına dokunur.Dokunduğu çocuk uyanır.Bir tane çocuk kaldığı zaman onun etrafında çember şekli oluşturulur.Uykucu tavşan diye bağırılır ve uyanması sağlanır.Uyandırılan çocuk ebe olur.Halkanın içine girmeyi başaran çocuklar ebelenemez.Ebe diğer çocuklardan birini ebeler.Ebelenen eksi bir puan alır.Oyun yeniden başlar.En  az eksi bir puanı alan alkışlanır.

 

26.TOPUMUZ NERDE

Oyun Türü: Denge - Kuvvet

Amaç: Topu dengelerini de sağlayarak taşımalarını sağlama

Materyaller: Çocukların taşıyabilecekleri ağırlıkta top,çuval.

Uygulama: Sınıf iki gruba ayrılır.Gruplar arka arkaya tek sıra olur.Her gruba birer top verilir.Verilen komutla grubun önündeki çocuk giderken topu götürür,belirlenen yere bırakır.Gelirken çuvalı ayaklarına geçirir,atlayarak geri gelir.Sıradaki çocuk çuvalı ayaklarına geçirir,topu almaya gider.Gelirken çuvalı çıkarır,topu alıp başladığı yere gelir.Oyun bu şekilde devam eder.İlk bitiren grup oyunu kazanmış olur.

 

 

 

 

27. TAKLA AT VE KOŞ

Oyun Türü: Beceri - Sürat

Amaç: Takla atabilme ve hızlı koşabilme

Materyaller: Minder

Uygulama: Çocuklar iki gruba ayrılır.Gruplar yan yana grup üyeleri arka arkaya olacak şekilde tek sıra halinde arka arkaya dizilirler.Başlangıç ve bitiş noktası belirlenir.Öğretmenin ‘Başla’ komutuyla grup başlarındaki oyuncular önlerindeki minderde bir kez takla atarlar ve belirlenen noktaya kadar koşup geri gelerek grubun arkasına geçerler.Tüm çocuklar bu şekilde yarışırlar.Grup başındaki oyuncu tekrar başa geldiğinde oyun biter.İlk olarak bitiren grup oyunu kazanır.

 

28.KİMİN Kİ DAHA FAZLA?

Oyun Türü: Sürat - Beceri

Amaç: Sopaları uygun bir şekilde dikebilme

Materyaller: Basket potası ve topu , sopa

Uygulama: Sınıf iki gruba ayrılır.İlk önce birinci grup oynatılır.Grup arka arkaya tek sıra olur.Sıra ile her topu alır potanın yanına kadar koşar ve basket atar.Basket atan çocuk potanın yanındaki sopalardan bir tanesini diker.Koşa koşa başladığı yere geri gelir.Her çocuk her defasında bir atış yapabilir.Sopalar sayılır ve diğer grup oyuna başlar.Her çocuğun atış yapmış ve sopa dikmiş olması sağlanmalıdır.

29.GEÇİR VE ÇEVİR

Oyun Türü: Beceri - Esneklik

Amaç: İpi iğneye geçirebilme ve bisiklet çevirebilme

Uygulama: Sınıf iki gruba ayrılır.Gruplara isim verilir.Gruplar yan yana grup oyuncuları tek sıra halinde arka arkaya dizilirler.Sınıfa farklı mesafelerde her grup için ikişer çizgi çizilir.Öğretmenin komutuyla grup başlarındaki oyuncular önlerindeki iğneye ipliği geçirip çıkartırlar ve diğer çizgiye kadar gidip 5 kez bisiklet çevirme hareketi yaparlar.Daha sonra grubun arkasına geçerler.Son oyuncular da yarışınca oyun biter.İlk olarak bitiren grup oyunu kazanır.

 

30. ÇEVİR BİSİKLETİ VE ZIPLA

Oyun Türü: Esneklik - Denge

Amaç: Belirlenen sayıda bisiklet çevirme hareketi yapma ve el ele tutuşup tek ayakla zıplayarak ilerleme

Uygulama: Sınıf iki gruba ayrılır. Gruplar iki metre kadar arayla yan yana dururlar.  Ve gruplar kendi içinde yan yana ikişerli sıra olurlar. Öğretmenin işareti ile oyun başlar.ilk sıradaki çocuklar önce başlangıç çizgisinin önünde yere uzanıp ayak tabanlarını birleştirerek bisiklet çevirme hareketi yaparlar( 10kere), sonra belirlenen yere kadar el ele tutuşup tek ayak üstünde zıplayarak gider ve zıplayarak geri dönerler, başlangıç çizgisinin önünde tekrar bisiklet çevirme hareketi yaparak(10 kere) sıranın arkasına geçerler. Sıradaki çocuklardan oyun devam eder. Bu şekilde ilk önce bitiren grup kazanır. Oyun pedal çevirme sayılarının iyi kontrol edilmesi için iki kişi ile gözetilir.

 

 

 

 

 

 

 

 

31. İLGİNÇ TREN

Oyun Türü:Denge - Esneklik

Amaç:Tren şeklinde farklı yürüyüşler ile oyunu bitirebilme

Uygulama: Çocuklar iki gruba ayrılır. Grup üyeleri tren olurlar ve çömelirler. Oyunun başlamasıyla birinci çizgiye kadar bu şekilde yürürler. Çizgiden sonra, emekleme hareketi yapıp önündeki arkadaşının ayağını tutarak yürürler. Bu yürüyüşe devam ederek ikinci çizgiden geri dönerler. Birinci çizgiden sonra tekrar tren şeklinde çömelerek yürürler. Başladığı yere en çabuk geri dönen tren oyunu kazanır.

Not: Başlangıç çizgisine dönen trenin en arkadaki oyuncusunun çizgiyi geçmesi ile oyun biter.

 

32. SIÇRAYAN KELEBEK

Oyun Türü: Denge - Esneklik

Amaç: Sıçrayarak geri geri gittikten sonra kelebek hareketine hemen koordine olabilme

Uygulama: Çocuklar iki gruba ayrılır.Gruplar yan yana oyuncular arka  arkaya dizilirler. Oyunun başlamasıyla oyuncular sırayla, çizgiye kadar geri geri çift ayakla sıçrayarak giderler.5 kelebek hareketi yapıp, aynı şekilde geri dönerler. En çabuk bitiren grup kazanır.

 

33. ENGELLİ SAĞLI TOPU

Oyun Türü:Esneklik - Kuvvet

Amaç: Engellerden geçebilme ve sağlık topunu havada tutarak koşabilme

Materyaller: Sağlık topu, tahta bloklar

Uygulama: Çocuklar iki gruba ayrılır.Gruplar yan yana, grup oyuncuları arka arkaya dizilirler. Grupların karşısına eşit aralıklarla tahta bloklardan  engeller konur. Oyunun başlamasıyla en baştaki oyuncu elindeki sağlık topuyla engellerden ‘S’ çizerek geçer. Dönerken de sağlık topunu havaya kaldırarak koşar ve grubun arkasına geçer. Sırası gelen oyuncu aynı şekilde seri olarak bu hareketleri yapar. Sıra en başa döndüğünde oyun biter. En çabuk bitiren grup kazanır.

 

34.TAVŞAN OL, YENGEÇ OL

Oyun Türü: Denge - Esneklik

Uygulama: Sınıf 2 gruba ayrılır. Gruplara isim verilir. Gruplar kendi aralarında arka arkaya dizilirler. Grupların önüne eşit uzaklıkta birer minder konur, eşit seviyede başlangıç ve bitiş çizgileri çizilir. Öğretmenin “ başla” komutuyla en öndeki çocuklar başlangıç çizgisine gelirler. Mindere kadar tavşan gibi zıplayarak ilerlerler, minderden bitiş çizgisine kadar yengeç gibi yürüyerek ilerlerler. Oynayan çocuk sıranın arkasına geçer. En önce eski haline gelen grup kazanır ve alkışlanır.

 

35.TOPU KALDIR VE SÜR

Oyun Türü: Kuvvet - Beceri

Uygulama: Sınıf 2 gruba ayrılır. Gruplara isim verilir. Gruplar kendi aralarında arka arkaya dizilirler. Grupların önüne eşit seviyede başlangıç, bitiş ve ara çizgileri çizilir. Başlangıç çizgisinin yanına voleybol topu konur. Öğretmenin “ başla” komutuyla en öndeki çocuklar başlangıç çizgisine gelirler. Başlangıç çizgisindeki topu alıp, ara çizgiye kadar, kollarını başlarının üzerinde kaldırarak taşırlar. Ara çizgiye geldiklerinde topu yere koyarlar ve ayak uçlarının tabanı topa değecek şekilde bitiş çizgisine kadar sürerler ve koşarak topu sıradaki arkadaşlarına vererek sıranın arkasına geçerler. En önce eski haline gelen grup oyunu kazanır ve alkışlanır.

 

 

36.ZIPLA VE YERLEŞTİR

Oyun Türü: Denge - Beceri

Uygulama: Sınıf 2 gruba ayrılır. Gruplara isim verilir. Gruplar kendi aralarında arka arkaya dizilirler. Grupların önüne eşit uzaklıkta yumurta kapları ve pinpon topları konur. Öğretmenin “ başla” komutuyla en öndeki çocuklar başlangıç çizgisine gelirler. Yumurta kaplarının yanına kadar tek ayakla zıplayarak ilerlerler. Yumurta kaplarının yanına geldiklerinde pinpon toplarını yumurta kabına yerleştirip boşaltırlar. Dönüşte ayaklarını değiştirerek tek ayakta zıplarlar ve sıranın arkasına geçerler. En önce eski haline gelen grup oyunu kazanır ve alkışlanır.

 

37.YÜRÜ – BAĞLA - ÇÖZ

Oyun Türü: Denge - Beceri

Uygulama: Sınıf 2 gruba ayrılır. Gruplara isim verilir. Gruplar kendi aralarında arka arkaya dizilirler. Grupların önüne eşit uzaklıkta sandalyeler konur. Sandalyelerin yanına kurdele konur. Öğretmenin “ başla” komutuyla en öndeki çocuklar sandalyeye kadar yere çömelip, elleriyle ayak uçlarını tutar vaziyette ilerlerler. Sandalyeye ulaştıklarında kurdeleyi sandalyenin bacağına bağlayıp çözerler ve sıranın arkasına geçerler. En önce eski haline gelen grup oyunu kazanır ve alkışlanır.

 

38.YÜRÜ VE DİZ

Amaç:  Kurdelede dengeyi kaybetmeden yürümek ve sopaları çabucak toplayıp tekrar dizmek.

Oyun Türü: Denge - beceri.

Uygulama: İkişer metre arayla üç çizgi çizilir. Gruplar başlangıç çizgisi önünde arka arkaya tek sıra halinde dizilirler. İlk araya kurdele koyulur. İkinci araya işaretlenmiş yerlere sopalar dikilir. Öğretmenin işareti ile ilk sıradaki çocuklardan oyun başlar. İlk çizgiye kadar kurdele üstünde kurdele dışına çıkmadan yürünür, ikinci kısımda yerdeki sopalar toplanarak çizgi sonuna gidilir. Dönüşte sopalar yerlerine dizilir ve tekrar kurdelede yürünerek geri dönülür. Bu şekilde oyun devam eder. İlk önce bitiren grup oyunu kazanır.

 

39. ÇALIŞKAN ARILAR

Amaç:  Legoları hızlıca toplayıp üst üste dizmek.

Oyun Türü: Çeviklik - Beceri.

Uygulama: İkişer metre arayla iki çizgi çizilir. Gruplar başlangıç çizgisi önünde arka arkaya tek sıra halinde dizilirler. İlk aralığa beşer lego serpilir. Bunlar çiçeklerdeki balları simgeler. Öğretmenin işareti ile ilk sıradaki çocuklardan oyun başlar. Çocuklar yerden balları hızlıca toplayıp çizginin arkasındaki kovanlarına üst üste dizerler. Dönerken legoları tekrar serpiştirir. Böylece en çabuk bitiren grup kazanır.

 

40. TAŞI VE DİZ

Oyun Türü: Dayanıklılık-Beceri

Amaç: Uzun süre koşabilme ve nesneleri üst üste dizebilme

Materyaller: Bloklar

Uygulama: Sınıf iki gruba ayrılır.Gruplara birer isim verilir.Grup oyuncuları tek sıra halinde arka arkaya dizilirler.Grupların önüne birer daire çizilir ve içlerine eşit miktarlarda bloklar konur.Dairelerin ilerisine birer daire daha çizilir.Her gruptan birer oyuncu dairelerin önünde belirlenen noktada dururlar.Çocuklar ‘Başla’ komutuyla dairelerin içindeki nesneleri birer birer diğer daireye taşırlar.Tüm blokları diğer daireye taşıdıktan sonra blokları dairenin içinde üst üste dizerler.İlk olarak bitiren ve blokları düşmeyen çocuk grubuna bir puan kazandırır.Tüm çocuklar yarıştıktan sonra en çok puanı olan grup oyunu kazanır.

41.TUTUN BOZMASIN

Oyun Türü: Dayanıklılık - Beceri

Amaç: Ebeyi halkadan çıkarmama ve bardakları üst üste dizebilme

Materyaller: Plastik bardaklar

Uygulama: Çocuklar halka olur.Bir çocuk ebe olur ve halkanın içine girer.Halkadaki çocuk sayısı kadar halkanın biraz ilerisine daire çizilir ve içerisine plastik bardaklar konulur.Halka sürekli dönerek ve kollarını aşağı yukarı oynatarak ebenin içerden çıkmasına engel olur.Bu sırada halkadaki çocuklar öğretmenin ‘Başla’ komutuyla sırayla halkadan çıkıp dairelerin yanına giderler ve bardakları üst üste dizmeye çalışırlar.Dizen çocuk tekrar halkaya girer ve sıradaki çocuk dizmeye gider.Ebe de halkada çıkıp onların dizdiklerini bozmaya çalışır.Başarılı olursa başka bir çocuk ebe olur.

 

42.EŞİMLE OYNUYORUM

Oyun Türü: Çeviklik - Beceri

Amaç: Topu kısa mesafede birbirine atabilme ve topu sektirebilme

Materyaller: Küçük bir top ve iki voleybol topu

Uygulama: Çocuklar ikişer olarak eşleşirler.Arka arkaya sıraya geçerler.Başlangıç ve bitiş noktası belirlenir. Bitiş noktasına iki adet voleybol topu konulur.Grup başlarındaki oyuncular yüz yüze dururlar ve aralarında az bir mesafe bırakırlar.Belirlenen noktaya kadar topu elleriyle birbirlerine atarak giderler ve dönüşte voleybol toplarını sektirerek geri gelirler.İkinci oyuncular topun yere göre tersi işlem yaparak önce voleybol topları sektirirler sonra diğer topu birbirlerine atarlar.Topu düşürmeyen çocuklar alkışlanır.

 

43. KİMİN SOPASI DAHA FAZLA?

Oyun Türü: Beceri - Denge

Amaç: Beceri ve denge gerektiren bazı hareketleri yapabilme

Materyaller: Tahta sopalar

Uygulama: Sınıf iki gruba ayrılır.gruplar arka arkaya tek sıra olur.Grupların önüne belli bir uzaklıkta sopalar yerleştirilir.Çocuklar sıra ile sopaların yanına kadar tek ayakla sekerek giderler ve bir tane sopayı dikip başladıkları yere geri gelirler.Oyunu ilk önce bitiren grup kazanır.

 

44.TOPU DÖNDÜR VE SEKTİR

Oyun Türü: Beceri - Esneklik

Amaç: Topu belinden geçirebilme ve sektirebilme

Materyaller: Top

Uygulama: Çocuklar tek sıra halinde yan yana aralıklı olarak dizilirler.Grup başındaki oyuncuya top verilir.Çocuklar sırayla topu oldukları yerde sektirip belinden döndürerek yanındaki arkadaşına verirler.topu düşüren çocuklar oyun dışı kalır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

45. KURBAĞA

Oyun Türü: Esneklik - Sürat

Amaç:  Esnek bir şekilde zıplamak ve hızlı olmak.

Uygulama:

 şekildeki gibi bir oyun yolu çizilir. Sınıf iki gruba ayrılır. Gruplar başlangıç çizgisi önünde arka arkaya tek sıra olarak dizilirler. Başlangıç çizgisinden sonraki çizgiye kadar kurbağalar sinek yakalamak üzere dört ayak üstünde vıraklayarak sıçrarlar. Daire kısmında nehre varmış olurlar ve burada kolları ile yüzme hareketi yaparak koşarlar. Nehrin sonundan geriye yine yüzerek dönerler ve karaya gelince yine zıplayarak evlerine geri dönerler. Ve sıradaki kurbağa yola çıkar. Bu şekilde önce bitiren grup oyunu kazanır

 

46. YUVARLAN ve ZIPLAT

Oyun Türü: Kuvvet - Beceri

Materyaller: Top

Uygulama: İkişer metre arayla üç çizgi çizilir. sınıf iki gruba ayrılır. Gruplar başlangıç çizgisi önünde arka arkaya tek sıra halinde dizilirler. Oyun, öretmenin işareti ile ilk sıradaki çocuklardan başlar.İlk çizgiye kadar, yüz üstü yatıp kollarını başın iki yanına yukarı doğru uzatıp kol ve bacaklarını kırmadan dönerek gider. İkinci çizgiye top sektirilerek gidilir. Dönüşte önce top sektirilir, sonra tekrar yerde dönerek başladığı yere gelir.

 

48. KOY DİZİNİ, ÇEVİR TOPUNU

Oyun Türü: Denge - Beceri

Amaç: Diz üstünde ilerleyip, belinde top çevirme

Materyaller: Top

Uygulama: Başlangıç çizgisinden iki metre öteye  çizgi çizilir. İkinci çizginin hemen arkasına bir top bırakılır.Sınıf iki gruba ayrılır. Gruplar başlangıç çizgisi önünde arka arkaya tek sıra halinde dizilirler. Öğretmenin işareti ile ilk sıradaki çocuklardan oyun başlar. Çocuklar ilk çizgiye kadar dizleri üstünde yürüyerek giderler, ikinci çizgide topu bellerinde beş kere çevirip bırakırlar.Dizleri üstünde yürüyerek geri dönerler. Ve sıradaki çocuk oyuna başlar. Bu şekilde ilk önce bitiren grup oyunu kazanmış olur.

 

49. BALIKLAR

Oyun Türü: Denge - Sürat

Amaç: Tek ayak üstünde olabildiğince çok durmak    

Uygulama: Bir oyun alanı belirlenir. Burası deniz olur. Çocuklardan biri köpekbalığı olur , diğer çocuklar küçük balık olur. Küçük balıklar tek ayak üstünde dururlar. Dengelerini kaybedip düşeni köpekbalığı kovalar ve eğer yakalarsa o küçük balık olur yakalanan köpekbalığı olur.   Köpekbalığı düşen her küçük balığın peşinden koşabilir ama sadece bir tanesini yakalar.  Oyunda belirlenen hattın dışına çıkılmaz. Dışarı çıkan çocuk yakalanmış sayılır.       

 

 

 

 

 

 

 

50. TAŞI ve ÇEVİR

Oyun Türü: Kuvvet - Beceri

Amaç:  Sağlık toplarını düşürmeden taşımak ve yarı su dolu pet şişeyi belirlenen sayıda atarak çevirmek.

Materyaller: Sağlık topu

Uygulama: İkişer metre arayla üç çizgi çizilir.Başlangıç çizgisine sağlık topu koyulur. İkinci çizginin hemen arkasına bir ip ve boncuk bırakılır.Sınıf iki gruba ayrılır. Gruplar başlangıç çizgisi önünde arka arkaya tek sıra halinde dizilirler. Öğretmenin işareti ile ilk sıradaki çocuklardan oyun başlar. Çocuklar ilk çizgiye kadar sağlık toplarını götürüp bırakırlar ve yarısı su dolu pet şişeyi beş kere atarak çevirirler. Sonra sağlık toplarını taşıyarak başlangıç çizgisine geri dönerler. Sıradaki çocuk aynı şekilde devam eder. Böylece en çabuk bitiren grup oyunu kazanır.

 

51. AYICIK YÜRÜ VE ZIPLA

Oyun Türü: Esneklik - Denge

Amaç: Dört ayak üstünde esnek bir şekilde gitmek ve tek ayak üstünde düşmeden ilerlemek.

Uygulama: İkişer metre arayla üç çizgi çizilir. sınıf iki gruba ayrılır. Gruplar başlangıç çizgisi önünde arka arkaya tek sıra halinde dizilirler. Oyun, öretmenin işareti ile ilk sıradaki çocuklardan başlar. Çocuklar ayı olurlar ve ilk çizgiye kadar dört ayak üstünde yürürler(ayı yürüyüşü). Kalan yolu tek ayak üstünde zıplayarak ilerlerler. Bitiş çizgisinden  orta çizgiye kadar tek ayakla ilerleyip kalan yolu yine dört ayak üstünde dönerler. En çabuk bitiren grup oyunu kazanır.

 

52. FİL DÜŞTÜ KALKTI

Oyun Türü: Denge - Çeviklik

Amaç: Fil yürüyüşü ile dengeli yürüyebilmek ve çevik bir hareketle yere yatıp kalkmak.

Uygulama: İkişer metre arayla üç çizgi çizilir. sınıf iki gruba ayrılır. Gruplar başlangıç çizgisi önünde arka arkaya tek sıra halinde dizilirler. Oyun, öretmenin işareti ile ilk sıradaki çocuklardan başlar.İlk çizgiye kadar fil yürüyüşü ile( kollar bükülmeden öne uzatılarak birleştirilir, kalçadan öne doğru hafifçe yere eğilerek büyük adımlarla yürünür) yürünür, ikinci çizginin arkasında  çabucak yüz üstü uzanılır, sırt üstü dönülür ve ayağa kalkılır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder